کد خبر : 15720
تاریخ انتشار : جمعه 1 مرداد 1395 - 14:01

پرداخت تسهیلات به تشکلهای کشاورزی

به تشکل های کشاورزی تسهیلات ارائه شد. این تسهیلات بیشتر برای تأمین نهاده های جو، گندم و ذرت پرداخت شده است.

به تشکل های کشاورزی تسهیلات ارائه شد. این تسهیلات بیشتر برای تأمین نهاده های جو، گندم و ذرت پرداخت شده است.

 

حبیب حسین پور در نشست کمیته کشاورزی شهرستان شاهرود، میزان سرمایه این صندوق در شهرستان را ۸۶ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: سهم دولت و کشاورزان از این سرمایه به ترتیب ۴۶ و ۵۴ درصد است.
وی با اشاره به وجود ۱۰۲ صندوق حمایت از توسعه کشاورزی در کشور گفت: از این تعداد ۴۷ مورد شهرستانی، ۳۲ مورد استانی و باقی آن ها نیز ملی هستند.
حسین پور تعداد اعضای این صندوق در شهرستان را یک هزار و ۲۷۷ نفر اعلام کرد و افزود: شش شرکت در این صندوق دارای سهم بوده و باقی اعضای حقیقی هستند.
وی با بیان اینکه بسطام با ۴۲۱ عضو و ۱۵ میلیارد و ۳۴۷ میلیون ریال بیشترین تعداد سهم را در اختیار دارد، گفت: مجن ۱۷۹ عضو پنج میلیارد و ۸۴۴ میلیون ریال سهم و کلاته های غربی نیز با ۲۴۲ عضو هشت میلیارد و ۱۹۷ میلیون ریال سهم دارند.
مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان تعداد اعضای بیارجمند را ۱۳۷ نفر با سه میلیارد و ۶۷۸ میلیون ریال عنوان و تصریح کرد: خوارتوران با چهار عضو ۱۱۰ میلیون ریال، حومه شاهرود با ۲۶۱ عضو ۱۲ میلیارد و ۳۰۶ میلیون ریال و طرود با ۳۳ عضو یک میلیارد و ۵۲ میلیون ریال سهم دارند.
حسین پور همچنین با تأکید بر اینکه شاهرود تاکنون از نظر تعداد اعضا و میزان سرمایه در میان شهرستان ها دارای رتبه نخست بوده، ابراز داشت: به تازگی شهرستان دزفول نیز توانسته است با جذب اعتبار از محل تملک دارایی استانی و شهرستانی سرمایه خود را افزایش دهد.
وی با اشاره به مصوبه روز گذشته مجلس شورای اسلامی در مورد اختصاص بخشی از اعتبارات استانی به صندوق های حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی استان ها گفت: به هر میزان دولت سهم خود را در این صندوق افزایش دهد، کشاورزان نیز آمادگی افزایش سرمایه خود را دارند.
مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان همچنین میزان تسهیلات ارایه شده به تشکل های کشاورزی شهرستان را حدود ۳۵ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این تسهیلات بیشتر برای تأمین نهاده های جو، گندم و ذرت پرداخت شده است.
حسین پور با بیان اینکه هدف این صندوق تنها تأمین نقدینگی نیست، اضافه کرد: با طراحی الگوهایی برای سوق دادن فعالیت ها به سوی تأمین نهاده ها و خرید محصولات کشاورزی نیز تلاش می شود.
وی همچنین با اشاره به تولید سالانه ۳۵۰ تن ماهی در شاهرود، تأکید کرد: با فعال کردن شرکت تعاونی شیلات شهرستان و ارایه تسهیلات به آن، برای خرید ماهی و بسته بندی آن نیز اقدام می شود.
اجرای سیستم های نوین آبیاری، تأمین پیاز زعفران، تأمین بذر گندم، ذرت و جو و تأمین علوفه دامداران نیز از جمله مواردی است که این صندوق نسبت به پرداخت تسهیلات برای آن ها اقدام کرده است.
سومین نشست کمیته کشاورزی شهرستان شاهرود در فرمانداری ویژه این شهرستان تشکیل شد.
گفتنی است در گردهمایی هفته پیش صندوق های حمایت از سرمایه گذری بخش کشاورزی در حوزه شهرستانی که در مشهد مقدس برگزار شد، از صندوق شهرستان شاهرود به عنوان صندوق برتر کشور قدردانی شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.