کد خبر : 12913
تاریخ انتشار : جمعه 28 خرداد 1395 - 1:04

پرداخت تسهیلات بلاعوض به کشاورزان

دهقان نیوز / تسهیلات پرداختی برای حمایت از کشاورزان ۵۰ درصد یارانه و ۵۰ درصد تسهیلات ارزان قیمت است.

دهقان نیوز / تسهیلات پرداختی برای حمایت از کشاورزان ۵۰ درصد یارانه و ۵۰ درصد تسهیلات ارزان قیمت است.

 

منصور رضوانی جلال گفت: با وجود اینکه کشت کلزا برای کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است ولی عملکرد نامطلوب در سالهای گذشته موجب فاصله گرفتن مردم از کاشت این محصول استراتژیک شد.
وی اضافه کرد: بیش از ۹۰ درصد نیاز کشور به روغن از طریق واردات تأمین می‌شود در حالی که می توان با کشت دانه های روغنی این آمار را تا حد قابل توجهی کاهش داد.
وی بیان کرد: دولت یازدهم به منظور افزایش میزان تولید در داخل کشور مشوقهای خوبی در نظر گرفته است که یکی از آنها خرید و پرداخت به موقع هزینه کلزا است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: برنامه امسال جهاد کشاورزی همدان تولید هشت هزار تن کلزا است که در این راستا ۱۰ هزار هکتار زمین برای کشت کلزا را تقسیم شهرستانی کرده است.
رضوانی جلال اضافه کرد: به ازای کشت هر هکتار کلزا ۲۵ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت می شود همچنین تسهیلات پرداختی برای حمایت از کشاورزان ۵۰ درصد یارانه و ۵۰ درصد تسهیلات ارزان قیمت است.
وی تاکید کرد: تمامی محصولات کلزا بصورت رایگان بیمه شده همچنین هزینه تردد کمباین برای برداشت کلزا توسط دولت پرداخت می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۷۰۰ هکتار زمین زیر کشت کلزا است که پیش بینی می شود میزان برداشت این محصول به یک هزار و ۵۰۰ تن برسد.
رضوانی جلال بیان کرد: دولت برای حمایت از کشت های گلخانه ای تسهیلات ۱۴ تا ۱۶ درصد برای مناطق محروم برخوردار در نظرگرفته است.
وی اضافه کرد: امسال قرار است یکصد هکتار گلخانه در همدان راه اندازی شود و در افق بلند مدت باید گلخانه های همدان به ۸۰۰ هکتار برسد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان بیان کرد: به منظور حمایت از گلخانه ها، بازار مصرف و تولید آنها دیده شده است و سازمان جهادکشاورزی آمادگی لازم را برای صدور سریع مجوز برای متقاضیان راه اندازی گلخانه دارد.
رضوانی جلال درباره آبیاری نوین نیز اظهار کرد: در طرح اقتصاد مقاومتی مجهز شدن هشت هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی همدان به آبیاری نوین پیش بینی شده بود که با تاکید استاندار همدان به ۱۲هزار هکتار افزایش یافت.
وی با ذکر اینکه سهم تمامی شهرستانها در این باره مشخص شده است گفت: مجهز شدن اراضی به آبیاری قطره ای ضمن صرفه جویی در مصرف آب ۹۰ درصد راندمان افزایش می دهد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تاکید کرد: به ازای هر هکتار آبیاری قطره ای ۷۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض از سوی دولت پرداخت می شود.
رضوانی جلال درباره محصولات استراتژیک در بخش کشاورزی گفت: میزان برداشت گندم در همدان به بیش از ۶۵۰ هزار تن می رسد.
وی افزود: حدود ۱۰۰ مرکز اصلی و فرعی برای خرید وجود دارد و به زودی خرید این محصول آغاز می شود.
وی با ذکر اینکه ۲۴۰ هزار تن جو در همدان قابل برداشت است اضافه کرد: خرید محصول جو آغاز شده و تاکنون چهار هزار تن از کشاورزان خریداری شده است.
استان همدان یک هزار و ۹۵۰ هکتار وسعت دارد که ۴۶ درصد آن منابع طبیعی ، ۳۳ درصد اراضی زراعی ، ۳٫۷ درصد باغ ها و حدود ۱۳٫۱ درصد آن نیز آیش است.
استان همدان در بخش کشاورزی ۱۴۲ هزار بهره بردار دارد که با داشتن ۲۶ درصد اشتغال استان، سالانه حدود ۴٫۵ میلیون تن محصول کشاورزی را تولید می کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.