کد خبر : 21603
تاریخ انتشار : شنبه 10 مهر 1395 - 23:50

پرداخت بدهی کشاورزان تا پایان مهر

بدهی کشاورزان تا پایان مهر پرداخت می شود. پرداخت این بدهی ها با توجه ویژه دولت انجام خواهد شد.

بدهی کشاورزان تا پایان مهر پرداخت می شود

 

علی محمد شاعری در نشستی با اعضای تشکل های کشاورزی شهرستان مهاباد با اشاره به نظر مساعد دکتر روحانی و تشکیل جلسات متعدد با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در مورد پرداخت بدهی های معوقه کشاورزان گفت: پرداخت این بدهی ها با توجه ویژه دولت انجام خواهد شد.
وی اضافه کرد: مطالبات ۲۰۰ میلیارد ریالی کشاورزان آذربایجان غربی نیز تا این مدت پرداخت خواهد شد.
شاعری افزود: هدف از سفر به این استان بررسی مشکلات در حوزه کشاورزی و آب و پیگیری برنامه های در حال اجرا به خصوص در حوزه احیای دریاچه ارومیه است.
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی همچنین با ابراز امیدواری برای مشکل مطالبات گندم کاران استان اظهار کرد: امیدواریم در بخش صادرات، بیمه محصولات کشاورزی و تکمیل فرآیند چرخه تولید فرآورده های کشاورزی نیز بتوانیم با تشکیل کارگروه هایی با همکاری وزارتخانه های مربوطه اقدامات لازم را انجام دهیم.
حسین صفایی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تعاون روستایی کشور نیز در این جلسه بر تشکیل کارگروهی برای رسیدگی به چالش های موجود در بخش کشاورزی منطقه تاکید کرد و گفت: به دلیل تنوع در چالش های منطقه تا سه هفته آینده کارگروهی برای بررسی مشکلات بخش های بیمه محصولات کشاورزی، بیمه تامین اجتماعی کشاورزان، موضوع مکانیزاسیون و خرید تضمینی محصولات کشاورزی تشکیل خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه کشاورزی فقط تولید مواد خام نیست و این تعریف چندین دهه است که از شاخص های بین المللی حذف شده است، گفت: در این زمینه تجربه خوبی در تولید چغندرقند وجود دارد و با وجود برخی بد قولی ها در پرداخت مطالبات کشاورزان به شاخص های مورد نظر دست پیدا کرده ایم.
رئیس و اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی و معاون وزیر جهاد کشاورزی پس از سفر به ارومیه روز جمعه برای تبادل نظر با اعضای تشکل های کشاورزی مهاباد در نشست یک روزه در این شهرستان شرکت کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.