کد خبر : 36628
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 آذر 1396 - 22:56

پارک تخصصی کشاورزی احداث می شود

پارک تخصصی کشاورزی در سازمان تات راه‌اندازی می‌شود.

پارک تخصصی کشاورزی برای توسعه بخش خصوصی در سازمان تات راه‌اندازی می‌شود.

پارک تخصصی کشاورزی برای توسعه بخش خصوصی در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی احداث می‌شود. همچنین سامانه اثربخشی سازمان تات در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش رونمایی شد.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایانا، مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با حضور منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛ اسکندر زند، رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی؛ حسن رکنی، معاون امور دام و جمعی از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در سازمان تات برگزار شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در این مراسم گفت: استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها، ظرفیت بخش خصوصی و ظرفیت‌های بین‌المللی از جهت‌گیری‌های سازمان تات در تحقیقات شاخه بیرونی است.

اسکندر زند بیان کرد: سازمان تات با دوهزار نفر از اعضای هیأت علمی در بخش کشاورزی و شش‌هزار نفر اعضای هیأت علمی خارج از مجموعه کشاورزی همکاری و فعالیت دارد. همچنین بیش از ۵۷۰ شرکت دانش‌بنیان در بخش کشاورزی تشکیل شده و پارک تخصصی کشاورزی برای توسعه بخش خصوصی در سازمان تات راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه درباره استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی با سازمان‌های تحقیقات جهانی مثل سیمیت، ایکاردا و ایرید همکاری‌های مناسبی وجود دارد، افزود: نوسازی، چابک‌سازی و افزایش اثربخشی سه راهکار خروجی‌محور کردن تحقیقات و اثربخشی سازمان تات است.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی یافته‌های قابل ترویج، یافته‌های قابل تجارت و مقاله‌های مرز علم را سه بخش بااهمیت این سازمان دانست و عنوان کرد: ایران از لحاظ سرعت رشد علمی، رتبه ۱۶ جهان را دارا است، اما در نوآوری رتبه مناسبی نداریم.

به گفته زند، افزایش درآمد کشاورزان، امنیت و بهبود کیفیت غذایی از اهداف سازمان تات در توسعه و تحقیقات است.

وی کارآمدسازی، جریان‌سازی و تحول‌سازی را در اولویت برنامه‌های سازمان تات دانست و تأکید کرد: درباره یافته‌های قابل تجاری بیش از ۲۳۰ قرارداد منعقد شده است. همچنین یافته‌های قابل ترویج و مقاله‌های معتبر مرز علم برای سازمان تات از اهمیت زیادی برخوردار است.

گفتنی است، در این مراسم سامانه اثربخشی رونمایی شد و قرارداد انتقال فناوری بین سازمان تات و ۱۱ شرکت بخش خصوصی به امضا رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.