کد خبر : 38605
تاریخ انتشار : جمعه 27 بهمن 1396 - 19:01

وضعیت کشاورزی خوب است / حرف‌های زیادی برای گفتن داریم

زند: وضعیت کشاورزی خوب است.

وضعیت کشاورزی خوب است و میزان سرمایه‌گذاری که در سال‌های اخیر در حوزه آب و خاک شده در تاریخ بی‌نظیر است و افزون بر ۱۰ میلیارد دلار در این حوزه سرمایه‌گذاری شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به سهم ۸۰ درصدی زعفران در صادرات گیاهان دارویی کشور گفت: مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار برای حوزه آبخیزداری کشور در سال ۹۷ اختصاص داده شد.

اسکندر زند در نشست خبری با اشاره به رتبه علمی ایران گفت: در سال ۲۰۱۶ رتبه علمی ایران ۱۶ جهان بود اما در حوزه نوآوری ۹۲ جهان بودیم که در سال ۲۰۱۷ به ۷۵ ارتقاء پیدا کردیم.

وی با اشاره به وضعیت کشاورزی کشور گفت: وضعیت کشاورزی خوب است و میزان سرمایه‌گذاری که در سال‌های اخیر در حوزه آب و خاک شده در تاریخ بی‌نظیر است و افزون بر ۱۰ میلیارد دلار در این حوزه سرمایه‌گذاری شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: ۳۵ درصد ماشین‌آلات در بخش کشاورزی نوسازی شده و علاوه بر این موارد، در حوزه‌های تکنولوژی و پرورش ماهی در قفس سرمایه‌گذاری‌های شده، رشد قابل قبول در بخش کشاورزی می‌تواند به پیشرفت اقتصادی کمک کند.

زند با اشاره به صادرات گیاهان دارویی گفت: ۸۰ درصد محصولات صادراتی در حوزه گیاهان دارویی زعفران است کشور در این زمینه از ظرفیت بالایی برخوردار است.

معاون وزیر با اشاره به طرح اصلاح ملکه زنبور عسل گفت: در حوزه آبخیزداری حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و برای سال ۹۷ میزان ۱۵۰ میلیون دلار به حوزه آبخیزداری اختصاص یافت و حفظ آب، خاک و آبخیزداری در دستور کار جهاد کشاورزی است.

وی با بیان اینکه متوسط استفاده از سهم و کود محصولات کشاورزی در ایران از متوسط در دنیا کمتر است، تصریح کرد: جهاد کشاورزی در زمینه تولید گندم پایداری این محصول را مدنظر دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ت یکشنبه , ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹

ایشون در مراسمی، کارشناسان یا بهتر بگم آمارگیران پهنه را پزشکان عمومی پهنه لقب دادند! میخواستم بدونیم آیا ما میتوانیم مطب خصوصی در پهنه دایر کنیم و درآمدمون مثل پزشکا زیاد بشه؟!