کد خبر : 26236
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 آذر 1395 - 19:34

وضعیت کشاورزی بسیار نگران کننده است

اگر وضعیت به همین شکل ادامه پیدا کند بدون شک کشاورزی در کرمانشاه به صورت جدی آسیب خواهد دید.

اگر وضعیت به همین شکل ادامه پیدا کند بدون شک کشاورزی در کرمانشاه به صورت جدی آسیب خواهد دید.

وضعیت کشاورزی کرمانشاه بسیار نگران کننده است

به گزارش دهقان نیوز و به نقل از ایرنا، از ابتدای مهر سال جاری تاکنون تنها ۲ و نیم میلیمتر باران در کرمانشاه باریده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۹ درصد کاهش دارد.
خسرو شهبازی اظهار کرد: اگر وضعیت به همین شکل ادامه پیدا کند بدون شک کشاورزی در کرمانشاه به صورت جدی آسیب خواهد دید.
وی افزود: خوشبختانه به دلیل سردی هوا تاکنون به بذرهای کاشته شده آسیبی نرسیده و در صورتی که بارندگی مناسبی داشته باشیم این بذرها قابلیت به ثمر رسیدن را دارند.
به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه، کشت پاییزه در مناطق سردسیر استان انجام شده و در مناطق گرمسیری نیز به زودی به اتمام خواهد رسید.
شهبازی تاکید کرد: کشاورزی استان کرمانشاه کم سابقه ترین سال از نظر بارندگی را تجربه می کند، زیرا در حال نزدیک شدن به پایان پاییز هستیم و تاکنون بارندگی موثری نداشتیم.
به گزارش ایرنا، در حالی که سال آبی گذشته (اول مهر ۹۴ تا ۳۱ شهریور ۹۵) برای کرمانشاه یکی از بهترین سال های آبی طی ۴۰ سال اخیر بود و امسال و در ۲ ماه که از سال آبی امسال (۹۶ – ۹۵) می گذرد، شرایط کاملا برعکس شده است.
نبود بارش مناسب باران در۲ ماه اول پاییز امسال بخصوص در ماه آبان که به ماه بارش باران معروف است نگرانی هایی را در خصوص خشکسالی ایجاد کرده است.
این نگرانی زمانی بیشتر می شود که مدیرکل هواشناسی کرمانشاه، آبان ۹۵ را کم بارش ترین آبان ۶۰ سال اخیر استان معرفی می کند.
شاهرخ پارسا در گفت و گو با ایرنا، همچنین از کاهش ۹۹ درصدی بارش ها در استان طی سال آبی جاری ( ۹۶ – ۹۵) خبر داد تا به نوعی هشدار افکنده شدن سایه خشکسالی بر سر کرمانشاه را داده باشد.
البته طبق گفته او بارش های پاییزی در آذر بسیار بهتر از آبان خواهد بود و بارش ها در فصل زمستان به حد نرمال خود خواهد رسید ولی مردم باید در مصرف آب نهایت صرفه جویی را به کار ببرند.
کاهش چشمگیر بارش ها، همه را دلتنگ بارانی کرده است که سال گذشته به وفور بر سر مردم نازل می شد و تقریبا هفته ای پشت سرگذاشته نمی شد مگر اینکه مردم بارش باران را مشاهده می کردند.
استان کرمانشاه دارای بیش از ۹۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی است که تنها حدود ۲۵ درصد آن آبی است و مابقی وابستگی شدیدی به بارش باران دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.