کد خبر : 52707
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 آبان 1398 - 12:58

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان ایلام در گفتگو با دهقان نیوز:

وزارت جهاد کشاورزی برای حل مشکل کشاورزان هیچ اقدامی نکرد / وضع کشاورزی اسفناک است!

وزارت جهاد کشاورزی برای حل مشکل کشاورزان هیچ اقدامی نکرد / وضع کشاورزی اسفناک است!

این وضع اسفناک قطعا کشاورزی را به نابودی سوق خواهد داد.

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان ایلام گفت: برای حل مشکلات کشاورزان، کوچکترین اقدامی از سوی وزارت جهاد کشاورزی مشاهده نگردید.

سیف اله رشیدی در گفتگو با دهقان نیوز خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: جناب آقای مهندس حجتی باعنایت به وظایف ذاتی وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی و با توجه به شرایط اقتصادی کشور و اعمال فشارهای اقتصادی و تحریم های همه جانبه دشمنان، تولیدکنندگان بخش کشاورزی با مشکلات زیادی روبرو هستند.

وی در تشریح واقعیت ها و مشکلاتی که تولیدکنندگان بخش کشاورزی را در تنگنا قرار داده گفت: حمایت از مصرف کنندگان اقدامی پسندیده و لازم و ضروری است مشروط بر آنکه اینگونه حمایت ها عامل نابودی تولیدکنندگان و کشاورزان مولد نگردد.

وی گفت: اختصاص اعتبار برای واردات حبوبات با ارز ۴۲۰۰۰ ریالی در شرایطی که حبوبات تولید شده توسط کشاورزان فاقد هر گونه بازار فروش و دچار رکود شدید گردیده است اقدامی غیرکارشناسی می باشد.

وی افزود: می شود در جهت حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی بجای اختصاص ارز ۴۲۰۰۰ ریالی بابت واردات حبوبات، همین اعتبارات را بعنوان یارانه بذر، سموم کشاورزی و افزایش قیمت تضمینی تولیدات بخش، هزینه نمود تا شاهد صرفه اقتصادی کشت حبوبات و توسعه زراعت آن باشیم. سرانه مصرف حبوبات در کشور در حدی نیست که افزایش قیمت حبوبات موجب فشار اقتصادی به مصرف کنندگان این مواد خوراکی گردد.

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان ایلام گفت: در سال زراعی ۹۷-۹۸ در عملیات کاشت و داشت تحت تاثیر تنگناهای اقتصادی، هزینه سنگین و چشمگیری به کشاورزان تحمیل شده است که برای حل این مشکل متاسفانه کوچکترین اقدامی از سوی وزارت جهاد کشاورزی مشاهده نگردیده است.

رشیدی گفت: برای حمایت از گندمکاران و تولیدکنندگان این محصول استراتژیک چه اقدامی تاکنون به عمل آمده است؟ – افزایش قطره ای قیمت این محصول موجب یاس و ناامیدی کشاورزان گردیده است.

وی افزود: بعلت عدم تنظیم بازار مناسب، تولیدکنندگان حبوبات به ناچار محصولات تولیدی خود را برای مصرف خوراک دام به قیمت های ناچیزی به فروش می رسانند.

 وی به دهقان نیوز گفت: این وضعیت اسفناک قطعا بخش کشاورزی را به نابودی سوق خواهد داد لذا تا قبل از نابودی کامل تولیدکنندگان بخش کشاورزی، ضرورت اقدامات کارشناسی شده و واقع بینانه، الزامی انکار ناپذیر است.

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان ایلام در پایان گفت: پویایی کشاورزی توسعه محور در سال زراعی پیش رو با عنایت به لطف پروردگار و ادامه رحمت بارش باران های نشاط انگیز برای کشور عزیزمان ایران را از خداوند منان  مسئلت دارم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دانا پنجشنبه , ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۷

وزارت اصلا برنامه نداره! همه کاراشون دیمیه! یه روز به گلخاونه می چسبن یه روز به کشاورزی حفاظتی و… کارشناسان هم که توی مراکز شدن امارگیر و میرزابنویس به برکت نظام نوین ترویج. این طرح اتلاف سرمایه های کشوره