کد خبر : 887
تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 آذر 1394 - 19:23

ورود دولت برای تنظیم بازار سیب زمینی / آغاز خرید تضمینی سیب زمینی

دهقان نیوز / دولت برای ایجاد تعادل در بازار سیب زمینی، ورود می کند.

دهقان نیوز / دولت برای ایجاد تعادل در بازار سیب زمینی، ورود می کند.

تولید مازاد سیب زمینی که به گفته برخی از نمایندگان بخش خصوصی، اعتراض کشاورزان را برانگیخته است، وارد فاز جدیدی شده و از امروز دولت برای ایجاد تعادل در بازار، ورود می کند.

رییس سازمان تعاونی روستایی گفت: از امروز برای خرید سیب زمینی از کشاورزان اقدام کرده و محصول شان را به هر اندازه که لازم باشد به صورت تضمینی خریداری خواهیم کرد.

حسین صفایی با اشاره به اینکه قیمت خرید تضمینی ۳۶۰تومان در هر کیلوگرم توسط شورای اقتصاد تعیین شده است، افزود: امروز از طرف وزارت جهادکشاورزی، ابلاغیه ای مبنی بر خرید تضمینی این محصول دریافت شده که قرار است طبق دستور عمل شود.

به گفته صفایی، سیب زمینی که هم اکنون در مزارع تولید شده از نوع پاییزه است و قابلیت نگهداری تا حتی یک ماه را دارد. دلیل تعلل سازمان تعاونی روستایی در شروع خرید تضمینی همین موضوع بود. اما با این ابلاغیه، سیب زمینی تمام استان هایی که کشت پاییزه داشته اند به مقداری که کشاورزان عرضه کنند، خریداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه وضعیت سیب زمینی بهاره و زمستانه با محصول پاییزه متفاوت است، عنوان کرد: سیب زمینی های بهاره و تابستانه حدود ۳۰ تا ۴۰درصد رطوبت دارند و ماندگاری شان به شدت پایین است. بنابراین خرید تضمینی این محصولات باید به موقع و در زمان خودش باشد.

رییس سازمان تعاونی روستایی در ارتباط با تولید کل سیب زمینی کشور گفت: تولید ۷میلیون تنی که برخی کارشناسان می گویند، اشتباه است و این عدد هم اکنون بین ۴ تا ۴٫۵ میلیون تن برآورد می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.