کد خبر : 4741
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 اسفند 1394 - 10:17

واگذاری مجتمع گلخانه ای بین فارغ التحصیلان کشاورزی + جزییات

دهقان نیوز / قیمت هر قطعه یک میلیارد ریال در نظر گرفته شده که از این میزان ۳۰۰ میلیون ریال به صورت نقدی پرداخت و مابقی در اقساط سه ساله دریافت خواهد شد.

 

دهقان نیوز / قیمت هر قطعه یک میلیارد ریال در نظر گرفته شده که از این میزان ۳۰۰ میلیون ریال به صورت نقدی پرداخت و مابقی در اقساط سه ساله دریافت خواهد شد.

 

علی اشرف منصوری در خصوص شرایط واگذاری اراضی حصارگلی به متقاضیان اظهارکرد: در فاز نخست اجرای این پروژه، ۱۰۴ هکتار از این اراضی، به اعضای شرکت تعاونی حصارگلی واگذار می شود.
منصوری سهم هر متقاضی را ۱۴ هزار متر مربع اعلام کرد و گفت: با هماهنگی هایی صورت گرفته با وزارت جهاد کشاورزی ، قیمت هر قطعه یک میلیارد ریال در نظر گرفته شده که از این میزان ۳۰۰ میلیون ریال به صورت نقدی پرداخت و مابقی در اقساط سه ساله دریافت خواهد شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: مجتمع گلخانه ای حصارگلی به وسعت یک هزار و ۳۰۰ هکتار است که به مرور بین فارغ التحصیلان کشاورزی واگذار خواهد شد.
وی افزود: طرح توجیهی فنی و اقتصادی تعاونی تولیدی مجتمع گلخانه ای حصارگلی به منظور استفاده از تسهیلات کم بهره تهیه و به سازمان مدیریت برنامه و بودجه جهت تصویب ارسال شده است.
منصوری اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی استان تهران موظف شده است تا بلافاصله بعد از انعقاد قرارداد نسبت به صدور پروانه تاسیس اقدام و ۹۰ درصد از فضا به احداث گلخانه و مابقی به تاسیسات و ابنیه اختصاص دهد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران درباره نحوه واگذاری اراضی حصارگلی گفت: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ورامین به صورت کتبی اعضای تعاونی حصارگلی را از شرایط واگذاری مطلع می کند و در صورت استقبال نکردن اعضای تعاونی، شرکت شهرک ها می تواند با هماهنگی سازمان و طبق مقررات، فراخوان فروش عمومی را اعلام کند.
وی تصریح کرد: در صورت تامین اعتبار از محل منابع استانی، شبکه داخلی گاز، خرید انشعاب و خط انتقال توسط دولت انجام گیرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: آن دسته از متقاضیانی که قادرند مبلغ مورد نظر را زودتر از موعد قرار داد واریز کنند، در اولویت انتخاب قطعه دلخواه قرار می گیرند.
وی افزود: ۱۰ هزار نفر از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی با بهره برداری از این پروژه، به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار می شوند.
شهرستان ورامین از ۸۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی قابل کشت برخوردار است که به دلیل محدودیت منابع آبی تنها ۳۸ هزار هکتار زیر کشت انواع محصولات کشاورزی می رود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.