کد خبر : 1716
تاریخ انتشار : شنبه 5 دی 1394 - 12:49

واگذاری زمین با سند قطعی به کشاورزان

دهقان نیوز / یکی از اقدامات انجام شده قطعه بندی زمین و واگذاری آنها با سند قطعی به بهره برداران مجتمع های کشاورزی است.

دهقان نیوز:
[ad_1]

 

دهقان نیوز / یکی از اقدامات انجام شده قطعه بندی زمین و واگذاری آنها با سند قطعی به بهره برداران مجتمع های کشاورزی است.

 

محمدحسین ملا نوری شمسی در بافق با بیان اینکه سه مجتمع کشاورزی در استان تشکیل شده افزود: یکی از اقدامات انجام شده قطعه بندی زمین و واگذاری آنها با سند قطعی به بهره برداران مجتمع های کشاورزی است.
مدیر شعبه شرکت شهرک های کشاورزی استان یزد گفت: در حال حاضر دو مجتمع گلخانه ای در مروست و یک مجتمع نیز در مهریز تحت حمایت این شرکت قرار گرفته اند زیرا دارای مجوز آب و واجد شرایط بودند.
وی افزایش بهره وری تولید محصولات باغی، زراعی، دام و طیور ، همچنین استتفاده از منابع خدا دادی و بهره گیری از تخصص خبرگان در بخش دولتی و خصوی را از مهمترین اهداف و عوامل تشکیل مجتمع های کشاورزی عنوان کرد.
این مسوول ابراز امیدواری کرد: با توجه به سیاست های پیش روی و ابلاغی وزارتخانه جهاد کشاورزی، تا پایان سال جاری همه مجتمع های دام ، شیلات و گلخانه ای تحت پوشش شرکت شهرکهای کشاورزی قرار گیرد.
ملا نوری با بیان اینکه هم اکنون زمینه اشتغال بیش از ۲۰۰ نفر در مجتمع های کشاورزی موجود، فراهم است خاطر نشان کرد: این اشتغالزایی هر سال افزایش خواهد داشت.
وی از اجرای برنامه هدایت راهبردی و توسعه زیرساخت های بخش کشاورزی خبر داد و بیان کرد: شرکت شهرک های کشاورزی در واقع همان شرکت مادر تخصصی تولید محصولات کشاورزی است که در قالب شرکت دولتی وابسته به جهادکشاورزی اداره می شود.
ملا نوری ،هدایت راهبردی و توسعه زیرساخت های بخش کشاورزی ، حمایت و پشتیبانی از توسعه بازار و همکاری های فنی ، اقتصادی و فناوری بین شهرک ها و ارگان های ذیربط را از عمده وظایف این شرکت برشمرد.
وی اضافه کرد: ایجاد زمینه های ارائه خدمات فنی ،مالی ، آموزشی، اداری، بازرگانی برای گسترش تاسیسات زیربنایی و سایر خدمات مورد نیاز با حمایت و جذب سرمایه گذاری و کارآفرینی از دیگر وظایف و ماموریت های شرکت شهرک های کشاورزی است.
ملانوری محدودیت شدید منابع آب در استان یزد را یاد آور شد و بر توسعه مجتمع های شیلات، شهرک های پرورش، بسته بندی و فرآوری قارچ های خوراکی و تغییرات دام و طیور اقتصادی مانند کبک ، بلدرچین و بوقلمون تاکید کرد.
وی در خصوص روش های سرمایه گذاری شرکت شهرک های کشاورزی نیز گفت: این شرکت از دو طریق انجام مطالعه و کارهای زیربنایی طرح های اجرایی و همچنین احداث و توسعه و اجرای زیر ساخت های مجتمع های کشاورزی، برای جذب سرمایه گذاران فعالیت می کند.
ملا نوری ابراز امیدواری کرد: با اقداماتی که توسط شرکت مذکور انجام می شود، شاهد تسریع در انجام مطالعات زیر بنایی احداث مجتمع های کشاورزی و واگذاری زمین به بخش خصوصی برای اجرای فعالیت های کشاورزی در شهرستان بافق نیز باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.