کد خبر : 6765
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 فروردین 1395 - 11:56

واگذاری حفاظت از عرصه های منابع طبیعی به مردم

دهقان نیوز / این طرح با ایجاد نگرش های اقتصادی و افزایش و ارتقای وضعیت معیشتی بهره برداران ، مجریان طرح های منابع طبیعی و جنگل نشینان اجرایی می شود.

 

دهقان نیوز / این طرح با ایجاد نگرش های اقتصادی و افزایش و ارتقای وضعیت معیشتی بهره برداران ، مجریان طرح های منابع طبیعی و جنگل نشینان اجرایی می شود.

 

بهمن افراسیابی اظهار کرد: این طرح با ایجاد نگرش های اقتصادی و افزایش و ارتقای وضعیت معیشتی بهره برداران ، مجریان طرح های منابع طبیعی و جنگل نشینان اجرایی می شود.
وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای سازمان جنگل ها و مراتع کشور بحث مشارکتی مردمی در همه امور از جمله اصلاح و احیای مراتع منابع طبیعی است، افزود: در این بخش مردم مشارکت داشته ولی با تهیه این طرح مشارکتی، حفاظت از عرصه های منابع طبیعی به مردم واگذار می شود.
افراسیابی استان ایلام یکی از استان های پیشتاز در اجرای این رویکرد سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری کشور است، تاکید کرد: با اجرای این طرح مردم سهم و مشارکت بیشتری در حفاظت از عرصه های طبیعی خواهند داشت.
وی با اشاره به تهدیدهای منابع طبیعی در کشور گفت: بخشی از افرادی که وابسته به منابع طبیعی هستند مانند بهره برداران، مجریان طرح ها و کسانی که زندگی شان وابستگی مستقیم به منابع طبیعی دارد در واقع تهدید منابع طبیعی هستند که انرژی مورد نیاز خود را از این طریق تامین می کنند.
مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت منابع طبیعی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور افزود: سالانه هشت و نیم میلیون متر مکعب چوب تحت این عنوان از منابع طبیعی برداشت می شود و می سوزد.
افراسیابی اضافه کرد: همچنین ۶۰۰ هزار تن بوته در سال توسط بهره برداران برای تامین انرژی مورد نیاز سوخته می شود که این کارها با توجه به تخریب و تصرف منابع طبیعی باعث کاهش عرصه های طبیعی در کشور شده است.
وی گفت: منابع طبیعی تلاش می کند سیلندر گاز و آبگرمکن های خورشیدی به تهدید کنندگان عرصه های طبیعی و ملی به عنوان منابع انرژی جایگزین اعطا کند تا از این طریق مانع از تخریب جنگل ها شود.
وی با بیان اینکه سال گذشته برای چهار هزار و ۴۰۰ خانواده انرژی جایگزین تعریف و امکانات مورد نیاز در اختیار آنها قرار دادیم، یادآور شد: در بحث آفت های جنگلی نیز اقدامات مثبتی انجام و اوضاع را تحت کنترل داریم.
مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت منابع طبیعی اظهار کرد: برای جلوگیری از دخل و تصرف در عرصه های ملی و طبیعی نیز با فعال کردن تیم های گشت زنی، سال گذشته یک هزار و ۵۷۰ کیلومتر کمربند حفاظتی برای جلوگیری از تجاوز به منابع طبیعی کشور احداث کرده ایم.
بهمن افراسیابی با سفر به شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام از طرح های جنگل کاری در این شهرستان بازدید کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.