کد خبر : 27279
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آذر 1395 - 12:27

واگذاری اراضی کشاورزی به زنان روستایی

با واگذاری اراضی کشاورزی به زنان و مشارکت آنان در حوزه تولید می توان زمینه اشتغال و حضور زنان را در بخش کشاورزی پررنگ کرد.

باید از ظرفیت تشکل های زنان روستایی برای تقویت بخش کشاورزی استفاده شود

علی اکبر متقی فرد در نشست واگذاری زمین های کشاورزی به تشکلهای زنان روستایی، عشایر و زنان سرپرست خانوار برگزار شد، افزود: در حوزه تولید محصولات کشاورزی تفاوتی بین مردان و زنان وجود ندارد بلکه در بیشتر عرصه های تولیدی بانوان توانستنه اند با توانمندیهای بالقوه خود از مردان پیشی بگیرند و موفق تر ظاهر بشوند.
وی در ادامه به اهمیت بخش کشاورزی و نقش آن در تامین امنیت غذایی اشاره و اظهارکرد: بانوان می توانند در این حوزه همپای مردان به ایفای نقش پرداخته و در حوزه عملیاتی ساختن اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی تاثیرگذار باشند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با تاکید بر اینکه تشکلهای زنان روستایی استان باید فعال تر و پررنگ تر ظاهر شوند، افزود: در خیلی از استانهای کشور تشکلهای زنان روستایی با سرمایه های اندک توانسته اند از مزایا و تسهیلات توسعه بخش کشاورزی استفاده و اشتغالزایی ایجاد کنند که این موضوع در قزوین نیز باید جدی گرفته شود.
وی در ادامه به انعقاد تفاهم نامه واگذاری اراضی کشاورزی به تشکلهای زنان روستایی، عشایر ی و زنان سرپرست خانوار در این نشست بین سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل بانوان و امور خانواده استانداری، تصریح کرد: امیدواریم با فعال تر شدن تشکلهای زنان روستایی و اجرای اینگونه طرح ها در حوزه کشاورزی بتوان گام موثری در راستای رشد و توسعه بخش کشاورزی استان برداریم.
مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین نیز در این نشست به نقش زنان روستایی و عشایر در تولید محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: با واگذاری اراضی کشاورزی به زنان و مشارکت آنان در حوزه تولید می توان زمینه اشتغال و حضور زنان را در بخش کشاورزی پررنگ کرد.
رضا افلاطونی از طرح سازمان جهاد کشاورزی برای واگذاری اراضی کشاورزی به زنان روستایی ، عشایری و سرپرست خانواردر قالب تفاهم نامه با دستگاه ها از جمله اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری خبر داد.
۲۱ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و هشت شرکت تعاونی زنان در بخش کشاورزی فعال هستند که به فعالیت های کشاورزی و اشتغالزایی این حوزه در بخش بانوان کمک می کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.