کد خبر : 21919
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 مهر 1395 - 21:43

واکنش یک نماینده به تاخیر در پرداخت مطالبات کشاورزان / چطور توقع دارند که کشاورز اعتراض نکند ! / دولت به کشاورزان جریمه بدهد

دولت در ارتباط با قیمت تضمینی، به تکلیفش عمل نمی‌کند.

با تمام شعارهای پر زرق و برقی که در بخش کشاورزی می‌دهیم، در عمل این گونه نیست و دولت در ارتباط با قیمت تضمینی، به تکلیفش عمل نمی‌کند.

دولت بابت تاخیر در پرداخت مطالبات خرید تضمینی به کشاورزان جریمه دیرکرد دهد

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: دولت در خرید تضمینی ضعیف حرکت کرده و در قانون پیش‌بینی کرده‌ایم تا از این پس در صورتی که دولت پول خرید تضمینی را به موقع نپردازد، معادل نرخ روز سود بانکی بابت دیرکرد سود به کشاورزان بپردازد.

علی وقف‌چی در پاسخ به اینکه با توجه به گذشت ۲ هفته از آغاز شروع کشت پاییزه هنوز، قیمت خرید تضمینی گندم و سایر محصولات مشخص نشده و مجلس چه واکنشی در این زمینه داشته، خاطرنشان کرد: متأسفانه در بخش قیمت‌های تضمینی ضعیف حرکت می‌کنیم و با تمام شعارهای پرزرق و برقی که در بخش کشاورزی می‌دهیم، در عمل این گونه نیست و دولت در ارتباط با قیمت تضمینی، به تکلیفش عمل نمی‌کند.

وی با اشاره به عدم پرداخت کامل مطالبات گندم‌کاران با گذشت ۵ ماه از زمان برداشت، تصریح کرد: اگر فقط ۲ روز حقوق یک کارمند را دیر بپردازند، تمام معادلات زندگی‌اش به هم می‌ریزد، پس چطور توقع دارند که کشاورز با این همه هزینه کود، سم، برداشت و معیشت بعد از ۵ ماه پولش را نگرفته باشد و اعتراضی هم نکند.

وقف‌چی نماینده زنجان و طارم در مجلس با طرح این موضوع که آیا واقعاً متولی غیرمستقیم بانک دولت است که پشیزی به کشاورز نمی‌پردازد، تصریح کرد: برای پیشگیری از این گونه موارد در قانون پیش‌بینی کرده‌ایم که دولت مکلف شود، هر ساله برای تعیین و خرید تضمینی محصولات کشاورزی منابعی را از قبل پیش‌بینی کند تا پول را به موقع بپردازد، در غیر این صورت معادل نرخ سود بانکی روز باید همان نرخ را بابت دیرکرد به کشاورزان بپردازد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس در پاسخ به اینکه چه ضمانتی برای اجرای این قانون وجود دارد، چرا که تجربه نشان داده قانون سلیقه‌ای تفسیر می‌شود و در عمل به جایی نمی‌رسد، اظهار داشت: برای این هم فکری کرده‌ایم و محدودیت زمانی تعیین کرده‌ایم که اگر تا سه ماه پول کشاورز به همراه سود پرداخت نشد، دولت مطالبات را به همراه سود در قالب تسهیلات بپردازد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.