کد خبر : 7398
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 فروردین 1395 - 12:54

واکنش رییس مجمع تشکلهای کشاورزی به اظهارات وزیر اقتصاد / اخذ مالیات از کشاورزی ممنوع است / تولیدکننده‌ای ندیدم که از کشاورزی میلیارد شده باشد

دهقان نیوز / طبق قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران اخذ هر گونه مالیات از بخش کشاورزی ممنوع است. تاکنون تولیدکننده‌ای را ندیده‌ام که از راه کشاورزی میلیارد شده باشد.

دهقان نیوز / طبق قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران اخذ هر گونه مالیات از بخش کشاورزی ممنوع است. تاکنون تولیدکننده‌ای را ندیده‌ام که از راه کشاورزی میلیارد شده باشد.

مسعود اسدی رئیس مجمع ملی تشکل‌های کشاورزی کشور در واکنش به اظهارات طیب نیا در خصوص اخذ مالیات از کشاورزان گفت: اظهارات وزیر اقتصاد ناشی از ناتوانی وی در دریافت مالیات از اقشار مرفه‌ای است که با فرار مالیاتی خود هر ساله هزاران میلیارد تومان از پول‌های بیت المال را که باید از آنان به شکل مالیات اخذ شود، به دولت پرداخت نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: مسئولان توان اخذ مالیات از افراد ثروتمند را ندارند و به همین دلیل به نتیجه رسیدند که محروم‌ترین و زحمت‌کش ترین قشر جامعه یعنی کشاورزان باید کسری بودجه را جبران کنند.

رئیس مجمع ملی تشکل‌های کشاورزی با بیان اینکه بنده اعتقاد راسخ دارم بسیاری از ثروتمندان و صاحبان درآمدهای هنگفت از دادن مالیات طفره می‌روند، گفت: چون زور دولت به آنان نمی‌رسد چنین مباحثی را مطرح می‌کنند

اسدی تصریح کرد: بنده به نمایندگی از جامعه کشاورزان کشور اعلام می‌کنم که بیان چنین مباحثی از سوی وزیر اقتصاد دولت یازدهم، بسیار نادرست، مایه تاسف و قابل تامل است.

وی با بیان اینکه ریشه و اساس اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بسیار بر آن تاکید دارند متکی بر سیاست‌های بخش کشاورزی است، اضافه کرد: علاوه بر این بحث جلوگیری از مهاجرت روستاییان به کلان‌شهرها جزو سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

اسدی سخنان وزیر اقتصاد مبنی بر اینکه بخش کشاورزی قبل از انقلاب مالیات می‌داده است را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: فرضا که حرف وی درست باشد اما وزیراقتصاد باید بداند سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران در تضاد کامل با سیاست‌های نظام شاهنشاهی قرار دارد و آن زمان حکومت به فکر واردات محصولات خارجی و نابودی تولید ملی بوده است.

رئیس مجمع ملی تشکل‌های کشاورزی با بیان اینکه طبق قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران اخذ هر گونه مالیات از بخش کشاورزی ممنوع است، افزود: بنده با اخذ هر گونه مالیات از بخش کشاورزی به شدت مخالف هستم و اعتقاد دارم بخشی از مالیاتی که توسط دولت اخذ می‌‌شود باید به این بخش تزریق شود، تا بتوانیم کشاورزی را در چارچوب اقتصاد مقاومتی تقویت کنیم.

اسدی با اشاره به اینکه درباره تعداد کشاورزان کشور آمار متفاوتی وجود دارد گفت: براساس برخی از آمار اعلام شده حدود ۴ و نیم میلیون خانوار کشاورز در کشور وجود دارد و به اعتقاد بنده حداکثر ۵ درصد کشاورزان کشور از وضعیت متوسط رو به خوب برخوردار هستند.

وی تاکید کرد: تاکنون تولیدکننده‌ای را ندیده‌ام که از راه کشاورزی میلیارد شده باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.