کد خبر : 45772
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 آذر 1397 - 17:34

واکنش تند رییس مجمع ملی تشکلهای کشاورزی به اقدام شورای اقتصاد / نوبخت باید عزل گردد + فیلم

رییس مجمع ملی تشکلهای کشاورزی کشور با صدور پیامی نسبت به قیمت اعلام شده گندم از سوی شورای اقتصاد واکنش نشان داد.

رییس مجمع ملی تشکلهای کشاورزی کشور با صدور پیامی نسبت به قیمت اعلام شده گندم از سوی شورای اقتصاد واکنش نشان داد.

در پیام مسعود اسدی آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

عرض تسلیت دارم به برادران و همکاران کشاورزم در سراسر کشور از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب ایران اسلامی.

در آخرین ساعات روز چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷، شورای اقتصاد نرخ خرید تضمینی گندم را ۱۴۷۰ تومان با افت ۱ و ۲ برای هر کیلو گندم اعلام کرد که به هیچ وجه برای کشاورزان قابل قبول نیست و قطعا مصالح ملی را بشدت تحت تاثیر قرار می دهد.

 من تبریک می گویم خدمت دکتر روحانی جهت انتصاب دکتر نوبخت که اینقدر خوب منافع ملی کشور را تامین می کنند. من تبریک می گویم به آقای دکتر نوبخت جهت موفقیتش در نابودی گام به گام کشاورزی ایران. من تبریک می گویم به آن نمایندگان مجلسی که قرار بود نماینده مردم و خصوصاً کشاورزان باشند و امروز کشاورزان ایران را دست و پا بسته در مقابل افرادی مثل نوبخت رها کردند تا هر تصمیمی که می خواهد بر سر کشاورزان بیاورد و انشاله کشاورزان جواب قاطعشان را در انتخابات سال آینده خواهند داد. این نمایندگان می دانند که خودشان را به چه چیزی فروختند.

به عنوان یک کشاورز و به عنوان نماینده کشاورزان کشور چند پیام دارم:

اول به آقای دکتر روحانی:

جناب آقای دکتر روحانی شما خودتان را همیشه متخصص امنیت ملی می دانید. جناب روحانی در سالی که آمریکا و استکبار شدیدترین تحریم ها را علیه ایران اعلام کردند، قیمت گندم وارداتی با دلار ۸۵۰۰ تومانی در بنادر ۲۴۰۰ تومان و با دلار ۱۲ هزار تومان ۳۷۰۰ تومان بدون هزینه حمل داخلی؛ قیمت گندم را ۱۴۷۰ تومان اعلام می کنید، نوبخت به شما نگفت قیمت گندم کشاورز را چطور چند ساله ثابت نگه داشته، در حالیکه تورمِ حداقل ۴۰ درصد، کشاورزان را بیچاره کرد و اگر قانون توسط دولت شما اجرا می شد قیمت گندم باید ۱۸۵۰ تومان باشد.

آقای روحانی نکند نوبخت به شما گفته کشاورزان گوشت و برنج و روغن را خودشون تهیه می کنند و می خورند، فرش و گلیم را هم خودشان می بافند و بر رویش می خوابند، لباسشان را هم خودشان از پشم بز و گوسفندانشون می بافند و کلاً تورم کشور روی کشاورز بی اثر است و این ۱۰۰ تومانی که بر گندم اضافه می کنیم بابت صدقه و خوشحال کردن کشاورزان است.

آقای روحانی عزیز متخصص امننیت ملی فکرش را کرده ای که با این قیمت اعلام شده که از هر گونه خوراک دام موجود در کشور هم پایین تر است، کشاورزان یا گندم نمی کارند یا آنهایی که کاشتن برایشان به صرفه است که گندمشان را بعنوان خوراک دام به حیوانات بدهند. فکرش را کرده ای که مجبوری گندم را تنی ۲۸۰ دلار وارد کنی. به عنوان متخصص امنیت ملی فکرش را کرده ای اگر محاصره کشور را تنگ کردند اجازه خرید گندم را ندادند یا اجازه انتقال پول خرید گندم رد شود چطور کشور را دست و پا بسته باید تسلیم آمریکا بکنیم و کشور در چه وضعی در می آید.

جناب آقای دکتر روحانی متخصص امنیت ملی هیچ فکر کردی طبقه کشاورز و روستایی به عنوان طبقه متعصب مذهبی همیشه یکی از ستون های محکم حفظ نظام و انقلاب است و شما با این اقدامات در دولت داری این طبقه را یا بشدت ضعیف و یا به منتقد نظام تبدیل می کنی.

به عنوان متخصص امنیت ملی فکر کردی در حالی که یکی از مهمترین مشکلات کشور بحران بیکاری است با این اقدام نوبخت صدها هزار کشاورز که کشت گندم را رها می کنند آواره شهرها و حاشیه های شهرهای بزرگ می شوند و این موضوع چه بر سر امنیت ملی می آورد؟

به عنوان متخصص امنیت ملی فکر این را کردی که این اقدام نوبخت و تعیین نرخ ۱۴۷۰ تومانی برای گندم در حالی که آن طرف مرز، گندمِ کشاورز بیش از ۴۰۰۰ تومان خریدار دارد چه حجمی قاچاق را باعث می شود.

جناب آقای روحانی این اتفاقات تنها در تاریخ سیاسی جهان در دولت شما ابداع می شود. در تمام دنیا دولت یک کلِ به هم پیوسته است و هر عضو آن مسئولیت تخصصی مشخص و روشنی دارد، تنها در دولت شما که وزارت جهاد کشاورزی تان فرزند ناخواسته تلقی می شود و نظرات کارشناسی و تخصصی اش با یکه تازی های آقای نوبخت و قدرت افسانه ای اش همیشه وِتو می شود. الحمدالله کل اقتصاد کشور را دست کسی داده اید که امروز وضع اقتصاد کشور حاصل زحمات و شاهکارهای وی است.

کشاورزان ایران دو خواسته از شما دارند:

اول: فوراً ورود بکنید و جلوی این ظلم بزرگ به کشاورزان، کشور و نظام را بگیرید و قیمت گندم را به قیمت قانونی و بر مبنای ۱۸۵۰ تومان اعلام کنید.

دوم: عزل و اخراج نوبخت از دولت است تا دیگر این روشها در کشور ادامه پیدا نکند. نوبخت نه منافع ملی را تشخیص و نه اجرا می کند. این فرد دارد در سخت ترین شرایط که کشور به شدت به تامین امنیت غذایی نیاز دارد و همچنین بحران بیکاران، کشور را تهدید می کند این فرد دارد تنها بخش اقتصادی فعال و مقاوم در مقابل تحریم را زمین می زنند و این یعنی از بین رفتن امنیت غذایی مردم و وابسته شدن به واردات گندم و همچنین بیکار شدن صدها هزار شاغل و هجوم آنها به شهرها.

در پایان به نمایندگان مردم در مجلس که اغلب با رای کشاورزان به مجلس راه یافته اند نیز می گویم امروز روز مشخص شدن ذات شماست که یا با کشاورزانید یا در مقابل آنها و به همه برادران و خواهران کشاورزم در سراسر ایران عرض می کنم اگر قیمت گندم به میزان حداقل قانونی ۱۸۵۰ تومان افزایش پیدا نکرد و نمایندگان مجلس در حمایت از کشاورزان، در کنار کشاورزان قرار نگرفتند و این حق را بدست نیاوردند، در سراسر ایران هر کشاورز یا کشاورز زاده ای که به نمایندگان فعلی در انتخابات سال آینده رای دهد خائن به خود و خانواده خود و کل کشاورزان کشور است. کشاورزان در انتخابات سال آینده نمایندگانی که روی این دو خواسته در کنار کشاورزان قرار نمی گیرند را در انتخابات اسفند آینده برای همیشه به زباله دان تاریخ بفرستند.

امروز کشاورزان تنها هستند. نمایندگانی که از کشاورزان رای گرفتند امروز باید همت به خرج بدهند و اگر کشاورزان را تنها گذاشتند خشم کشاورزان آنها را خواهد گرفت.

برای مشاهده فیلم روی لینک زیر کلیک کنید:

 

https://www.aparat.com/v/QH96J

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.