کد خبر : 752
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 آبان 1394 - 13:21

واکنش به مطرح شدن حذف رشته ترویج کشاورزی از رشته‌های دانشگاهی

دهقان نیوز / حذف رشته ترویج و آموزش کشاورزی از آموزش عالی اسفناک است، زیرا توسعه این بخش می تواند تقویت و شکوفایی بخش کشاورزی را در پی داشته باشد.

دهقان نیوز / حذف رشته ترویج و آموزش کشاورزی از آموزش عالی اسفناک است، زیرا توسعه این بخش می تواند تقویت و شکوفایی بخش کشاورزی را در پی داشته باشد.

یک استاد دانشگاه با بیان اینکه حذف رشته ترویج و آموزش کشاورزی در دانشگاه‎ها به طور جدی مطرح است، گفت: حذف رشته ترویج آموزش کشاورزی از رشته های دانشگاهی اشتباه بزرگی خواهد بود که در صورت اتفاق افتادن به بخش کشاورزی ضربه خواهد زد.

دکتر عبدالحمید پاپ‌ زن با اشاره به ظرفیت های کشور در حوزه کشاورزی گفت: رشته ترویج و آموزش کشاورزی می تواند نقش مهمی در استفاده بهتر از منابع بخش کشاورزی داشته و میزان بهره وری را در بخش کشاورزی بالا ببرد.

پاپ‌ زن با ابراز تاسف از اینکه مسئولین هنوز بخش ترویج و آموزش کشاورزی را یک راه حل مناسب برای ارتقای بهره وری در بخش کشاورزی نمی دانند، گفت: همچنان مقوله ترویج و آموزش در بخش کشاورزی تنها به عنوان یک عامل ارتباطی بین کشاورزان تعریف می شود.

دانشیار گروه ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه در کشور به ترویج و آموزش کشاورزی به عنوان یک مقوله فانتزی نگریسته می شود، گفت: ترویج می تواند میزان راندمان بخش کشاوزری را به میزان چشمگیری بالا برده و بخش کشاورزی را متحول کند.

پاپ‌ زن در ادامه با اشاره به مطرح شدن بحث حذف رشته ترویج در بخش آموزش عالی کشور، این اقدام را کاری سخیف عنوان کرد و گفت: حذف رشته ترویج و آموزش کشاورزی از آموزش عالی اسفناک است، زیرا توسعه این بخش می تواند تقویت و شکوفایی بخش کشاورزی را در پی داشته باشد.

پاپ زن افزود: حذف رشته ترویج و آموزش کشاورزی از رشته های دانشگاهی اشتباه بزرگی خواهد بود که در صورت اتفاق افتادن به بخش کشاورزی ضربه خواهد زد.

وی گفت: در صورت حذف این رشته بی شک به زودی جای خالی آن در آموزش عالی دیده خواهد شد و نیاز به احیای مجدد آن خواهد بود و این اقدام بخش کشاورزی را از مسیر توسعه دور خواهد کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.