کد خبر : 24600
تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1395 - 13:11

هلدینگ تخصصی صادرات محصولات کشاورزی ثبت شد

تنها راه ساماندهی صادرات محصولات کشاورزی، تشکیل هلدینگ صادراتی است.

تنها راه ساماندهی صادرات محصولات کشاورزی، تشکیل هلدینگ صادراتی است.

مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی و مدیر تنظیم بازار استان از ثبت هلدینگ تخصصی صادراتی بخش کشاورزی خراسان رضوی پس از تعیین هیئت مدیره و مدیرعامل برای این هلدینگ خبر داد.

به گزارش دهقان نیوز، «سیدحمیدرضا جوادی» در گفت وگو با خراسان رضوی، درباره دلایل تشکیل هلدینگ تخصصی صادراتی کشاورزی گفت: طی سال های گذشته در حوزه بازرگانی و صادرات محصولات کشاورزی و فراورده های وابسته به بخش کشاورزی، مذاکرات متعددی با تجار ایرانی و خارجی که کار صادرات را انجام می دادند، داشتیم و این سوال را مطرح می کردیم که در حوزه صادرات بخش کشاورزی چه آسیبی وجود دارد و همگی صاحب نظران به اتفاق تأکید داشتند که تأمین مستمر کالا و تضمین کیفی و مناسب بودن قیمت کالاهای مرتبط با بخش کشاورزی، سه مولفه مهم در این بخش است.

«جوادی» تصریح کرد: به عنوان مثال اگر پسته به کشورهای هم جوار صادر می کنیم، صادرات این کالا باید مستمر باشد و این گونه نباشد که اگر بازار داخلی خوب باشد، بگوییم که حالا نیازی به صادرات نداریم. وقتی به یک بازار صادراتی متعهد می شویم، باید سه مولفه استمرار صدور کالا، تضمین کیفیت و ثبات قیمت را مد نظر داشته باشیم.

مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در سفر اخیری که به روسیه داشتیم، در جلسه سه ساعته با تجار مسکو مطرح شد که یکی از راه های اصلی ورود به بازارهای این کشور، فروشگاه های زنجیره ای این کشور است و بعد از فرایند طولانی که یک کالا پذیرفته می شود، قراردادی را تهیه می کنند که اگر دقیقه ای از زمان تعهد شده برای تحویل کالا بگذرد، جریمه می کنند. بنابراین تمام این نکات باید در کار صادرات که یک کار حرفه ای است، مدنظر قرار گیرد.

صادر کننده های کوچک، توان رقابت ندارند

«جوادی» گفت: اگر بخواهیم به کشورهایی که وضع بهتری دارند، صادرات داشته باشیم و بخواهیم به بازارهای آن ها نفوذ کنیم، قطعا صادر کننده های کوچک در این بازارها توان رقابت ندارند، پس باید صادرات به صورت قوی و مستحکم و از همه مهم تر به صورت مستمر باشد و مرتب بازار هدف را رصد کنیم و تولیداتمان متناسب با ذائقه طرف مقابل باشد و تنها راهش این است که تحت حمایت یک شرکت هلدینگ بزرگ باشد.

«جوادی» افزود: پس از مذاکره و مشورتی که با تمامی تشکل ها و تعاونی های مرتبط با بخش کشاورزی داشتیم، همگی اقرار کردند که تنها راه ساماندهی صادرات محصولات کشاورزی، تشکیل هلدینگ صادراتی است و در همین زمینه، هیئت موسس، هیئت مدیره و مدیرعامل انتخاب شد و شماره ثبت این هلدینگ امروز (دیروز) به دست ما رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.