کد خبر : 5788
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 فروردین 1395 - 12:39

هشدار منابع طبیعی نسبت به تصرف عرصه های ملی در نوروز

دهقان نیوز / به هیچ عنوان اجازه سوء استفاده به متخلفان و متصرفان عرصه های ملی در طول سال و به خصوص تعطیلات نوروزی را نخواهیم داد.

دهقان نیوز / به هیچ عنوان اجازه سوء استفاده به متخلفان و متصرفان عرصه های ملی در طول سال و به خصوص تعطیلات نوروزی را نخواهیم داد.

 

علی اکبر اسدالهی  افزود: با استقرار هفت تیم ثابت و سیار در عرصه های طبیعی و ملی استان به هیچ عنوان اجازه سوء استفاده به متخلفان و متصرفان عرصه های ملی در طول سال و به خصوص تعطیلات نوروزی را نخواهیم داد.
وی اظهار کرد: در سال های گذشته برخی افراد سودجو با استفاده از تعطیلات نوروزی اقدام به تصرف و شخم زدن اراضی ملی کرده که با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته و استفاده از توان یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی در سراسر استان و مراقبت ویژه از اراضی موجود، اجازه چنین کاری به متصرفان داده نخواهد شد.
اسدالهی ادامه داد: به منظور حفاظت از عرصه های طبیعی و محیط زیست به مسافران نوروزی که در حاشیه راه ها برای استراحت و طبخ غذا اقدام به روشن کردن آتش می کنند، توصیه می شود هنگام ترک محل خود از خاموش شدن کامل آتش اطمینان حاصل کنند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین با بیان اینکه کار سازمان جنگل ها در حفاظت از منابع طبیعی تعطیل پذیر نیست، از آمادگی کامل نیروهای یگان حفاظت در روزهای تعطیلات نوروز خبر داد و از مردم خواست هرگونه دست اندازی به طبیعت، تخریب و تصرف اراضی ملی و آتش سوزی جنگل ها و مراتع را به شماره تلفن ۱۵۰۴ اطلاع دهند.
اسدالهی در پایان مردم را بهترین حامیان منابع طبیعی دانست و خاطرنشان کرد: مشارکت های مردمی در حفظ منابع طبیعی می تواند نقش کلیدی و اساسی در حفاظت از این منابع خدادادی را داشته باشد.
استان قزوین دارای ۸۵۳ هزار و ۴۸۵ هکتار مرتع، ۲۹ هزار و ۱۵۰ هکتار بیابان و ۲۸ هزار و ۱۵۷ هکتار جنگل است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.