کد خبر : 22557
تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1395 - 20:22

هشدار جهادکشاورزی برای مراقبت از محصول کشاورزی / برف و باران در راه است

بر اساس این اطلاعیه در روزهای دوشنبه ۲۶ تا چهارشنبه ۲۸ مهر احتمال بارش برف در مناطق سردسیر وجود دارد.

بر اساس این اطلاعیه در روزهای دوشنبه ۲۶ تا چهارشنبه ۲۸ مهر احتمال بارش برف در مناطق سردسیر وجود دارد.

هشدار جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی برای مراقبت از محصولات کشاورزی

 ایوب ایرانی فام با اشاره به اطلاعیه جوی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی، بر احتیاط در انجام عملیات محلول پاشی و سم پاشی در شرق و شمال استان آذربایجان شرقی در روزهای آتی به دلیل بارش پراکنده تاکید کرد.
وی تسریع در عملیات برداشت محصول باغ های انگور (پیش بینی حفاظت از محصولات چیده شده در بارگاه ها)، سیب زمینی و پیاز (برداشت صحیح و به موقع، بسته بندی و عرضه در بازار مصرف) برای کاهش ضایعات محصول را ضروری دانست.
ایرانی فام بر مدیریت صحیح جمع آوری و عرضه سیب صنعتی (زیردرختی) در جعبه های پلاستیکی با هدف رعایت مسائل بهداشتی، آماده سازی کشت و ادامه عملیات کاشت گندم دیم، ادامه عملیات خاک ورزی و آماده سازی بستر برای کشت غلات، آبیاری مزارع کلزا بلافاصله پس از کاشت، مدیریت بقایای گیاهی در مزارع با استفاده از خاک ورزهای حفاظتی تاکید کرد.
وی افزود: بوجاری و ضد عفونی بذور خود مصرفی گندم و جو، ادامه برداشت ذرت علوفه ای، تهویه و تنظیم دما و رطوبت در مرغداری ها و دامداری ها، محافظت از کندوها در مقابل وزش باد و خودداری از ایجاد آتش در مراتع هشدار داد.
بر اساس اطلاعیه جوی اداره کل هواشناسی و بولتن پیش بینی سه روزه استان آذربایجان شرقی، بررسی نقشه های همدیدی، آینده نگری و تصاویر ماهواره ای نشان دهنده جوی ناپایدار طی امروز و روز دوشنبه است و نفوذ و فعالیت سامانه بارشی موجب ابرناکی، وزش باد (گاهی شدید ) در برخی نواحی مه یا غبار، بارش باران ( در بعضی نواحی بصورت رگبار و رعد و برق ) و کاهش نسبی دما حدود ۱۰-۴ درجه سانتیگراد خواهد شد.
براساس این اطلاعیه در روزهای دوشنبه ۲۶ تا چهارشنبه ۲۸ مهر احتمال بارش برف در مناطق سردسیر به ویژه در نواحی شرقی و شمال شرقی استان آذربایجان شرقی وجود داشته و در منطقه ارسباران بارش باران پیش بینی می شود.
حوادث طبیعی سال گذشته در حدود ۸۲۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان خسارت زد که هنوز بخشی از غرامت بهره برداران پرداخت نشده است.
مساحت کل اراضی کشاورزی استان یک میلیون و ۲۲۲ هزار هکتار است که از این میزان ۸۰۵ هزار هکتار اراضی زیر کشت دیم و ۲۹۴ هزار هکتار نیز اراضی زیر کشت آبی است؛ اراضی زیر کشت محصولات دائمی نیز ۱۲۳ هزار هکتار وسعت دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.