کد خبر : 57682
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 دی 1400 - 4:45

وزیر جهاد کشاورزی:

هدف ما کشاورزی قراردادی است / نیاز به اجرای الگوی صحیح کشت داریم / روستا بازار باید راه اندازی شود / رصد خانه کشاورزی ایران ایجاد می شود / در کشاورزی نیازمند دیپلماسی هستیم

هدف ما کشاورزی قراردادی است / نیاز به اجرای الگوی صحیح کشت داریم / روستا بازار باید راه اندازی شود / رصد خانه کشاورزی ایران ایجاد می شود / در کشاورزی نیازمند دیپلماسی هستیم

در این دوره، هدف ما کشاورزی قراردادی است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: من به دنبال قدرت کشاورزی در جنوب غرب آسیا هستم. در این دوره، هدف ما کشاورزی قراردادی است. رصدخانه کشاورزی باید پایه گذاری شود.

به گزارش دهقان نیوز، سید جواد ساداتی نژاد در نشست هم اندیشی با رسانه های کشاورزی گفت: رسانه ها در افزایش قدرت کشاورزی بسیار موثر هستند. هدف وزارت جهاد کشاورزی رسیدن به قله اقتدار غذایی در جنوب غربی آسیاست و ایران باید بر صندلی اصلی قدرت کشاورزی در منطقه خود تکیه بزند. این کار با کمک کشاورزان و رسانه های کشاورزی قابل دستیابی است.

وی پنج هدف مهم وزارت جهاد کشاورزی را الگوی کشت یا کشاورزی قراردادی، صنعت و تولید، یکپارچه سازی و تشکیل رصد خانه کشاورزی، دیپلماسی در کشاورزی و سرمایه گذاری کشاورزی برشمرد.

وی افزود: اجرای الگوی کشت نیاز به تعیین قیمتها و اجرای کشاورزی قراردادی است. برای رفتن از کشاورزی معیشتی به سمت کشاورزی تجاری نیاز به اجرای الگوی صحیح کشت است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با ارزان سازی غذا می توانیم تولید را بالا ببریم. باید در افزایش بهره وری افراط کنیم. حذف دلال و واسطه به ارزان سازی غذا کمک می کند. همچنین برند روستا بازار باید راه اندازی شود. سال آینده ارز ۴۲۰۰ تومانی وجود ندارد و برای آن برنامه داریم. اما به اطمینان می گویم تامین ارز ۴۲۰۰ تومانی تا آخرین روزی که مجوز دارد ادامه خواهد داشت.

ساداتی نژاد گفت: رصدخانه کشاورزی در ایران ایجاد و کشاورزی را یکپارچه می کنیم. در همه بخشهای کشاورزی به جمع آوری اطلاعات می پردازیم. نبض کشاورزی کشور، صادرات و واردات است. در کشاورزی به دیپلماسی نیاز داریم و در سبد غذایی کشورهای همسایه باید سهم داشته باشیم. این باعث بالا رفتن امنیت غذایی کشور می شود. سیاست بخش کشاورزی باید درست اجرا شود.

وی گفت: همچنین سرمایه گذاری در بخش کشاورزی از اهداف دیگر وزارتخانه است و باید فکری به حال آن کرد که اینکار با کمک بخش خصوصی امکانپذیر خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.