کد خبر : 11534
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 خرداد 1395 - 20:25

نمی توانیم کشاورزی را با روش‌ گذشته اداره کنیم / بخش کشاورزی، بخش ضعیف و کوچکی نیست / کشاورزی از کمبود سرمایه رنج می برد

دهقان نیوز / نمی توانیم کشاورزی را با روش‌های گذشته اداره کنیم. باید بپذیریم که فضای جدید نیاز به تغییرات اساسی دارد و ما باید فرضیات گذشته را سریعاً از ذهن خود پاک کنیم.

دهقان نیوز / نمی توانیم کشاورزی را با روش‌های گذشته اداره کنیم. باید بپذیریم که فضای جدید نیاز به تغییرات اساسی دارد و ما باید فرضیات گذشته را سریعاً از ذهن خود پاک کنیم.

معاون وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه بخش کشاورزی از کمبود سرمایه رنج می برد، گفت: جمعیت این بخش ۲۰ درصد شاغلان کشور را تشکیل می دهد.

عباس کشاورز در مراسم افتتاح باشگاه کشاورزان و راه اندازی سامانه تلفن گویای ۱۵۵۹ شرکت خدمات حمایت کشاورزی اظهارداشت: با راه اندازی این باشگاه و سامانه تلفن گویا، هزینه های کشاورزی کاهش می یابد و کشاورزان از خدمات، اطلاعات و کمک های فنی بدون حضور و صرف هزینه به صورت شبانه روزی بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی، بخش ضعیف و کوچکی نیست، افزود: جمعیت این بخش ۲۰ درصد شاغلان کشور را تشکیل می دهد و ما نمی توانیم آن را نادیده بگیریم یا کوچک بشماریم.

کشاورز با اشاره به اینکه راه اندازی سامانه تلفن گویا و افتتاح باشگاه کشاورزان، جریان جدید و عالمانه است، تصریح کرد: تمام کسانی که می توانند کمک های علمی و فنی در این زمینه انجام دهند، باید به میدان بیایند تا همه چیز برای کشاورز روشن و شفاف باشد. به عنوان مثال، اگر کشاورزی به این سایت مراجعه می کند تا ببیند برای خرید یک دام می تواند وام دریافت کند، باید همه چیز برایش آنجا روشن و شفاف باشد.

معاون وزیر جهادکشاورزی با تاکید بر اینکه مسئولان باید کمک کنند که اطلاعات کافی در سامانه فوق قرار بگیرد، افزود: خود کشاورزان نیز باید در این زمینه مشارکت داشته باشند و تقاضاهای خود را مطرح کنند.

معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی همچنین با بیان اینکه بخش کشاورزی از کمبود سرمایه به صورت تاریخی رنج می برد، گفت: این یکی از نارسایی های جدی بخش کشاورزی کشور است.

کشاورز، سرمایه را شامل منابع مالی، تکنولوژی و مدیریت عنوان کرد و افزود: کشاورزی ما با چند چالش جدی مواجه است که اگر آنها را متعادل و کمتر کنیم، اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه یکی از این چالش‌ها مسئله آب است، ادامه داد: علاوه بر این، هزینه تمام شده محصولات ما نیز زیاد است و وقتی قیمت تمام شده بالا می رود، ممکن است جامعه نسبت به قیمت‌ها معترض باشد و مصرف کنندگان آسیب ببینند. ضمن اینکه قاچاق کالا به کشور نیز افزایش پیدا می کند.

کشاورز با بیان اینکه با توجه به محدودیت منابع ما نمی توانیم زمین جدیدی برای کشت محصول داشته باشیم، گفت: بنابراین ما غیر از مناطقی که پر آب هستند، امکان توسعه کشت نداریم.

معاون وزیر جهادکشاورزی افزود: امروزه نمی توانیم کشاورزی را با روش‌های گذشته اداره کنیم و همه ما باید بپذیریم که فضای جدید نیاز به تغییرات اساسی دارد و ما باید فرضیات گذشته را سریعاً از ذهن خود پاک کنیم.

وی با اشاره به اینکه در گذشته نسبت به اینکه چه کسی، چه محصولی کشت می کند، حساسیت زیادی نداشتیم اضافه کرد: اما در حال حاضر برای حفظ منابع ملی نمی توانیم چنین حساسیت هایی نداشته باشیم. به عنوان مثال ما نباید چشممان را بر روی کشت برنج جز در نقاطی که پر آب هستند ببندیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.