کد خبر : 25891
تاریخ انتشار : شنبه 29 آبان 1395 - 12:52

نظام صنفی کشاورزی دارای جایگاه مهم و حساسی است / دبیران اجرایی نظام صنفی پاسخگوی ذینفعان خود باشند

نظام صنفی کشاورزی دارای جایگاه مهم و حساسی می باشد.

نظام صنفی کشاورزی دارای جایگاه مهم و حساسی می باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه تشکلهای کشاورزی دهقان نیوز، نشست مشترک روسای هیأت مدیره و دبیران اجرایی نظامهای صنفی کشاورزی استان تهران با حضور آقایان ملک زاده رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور، مسلمی مدیرکل دفتر امور تشکلهای کشاورزی، زربخش مدیر تعاون روستایی استان، هاشمی مدیر هماهنگی ترویج و نماینده جهاد کشاورزی استان و حسینی و شفیعی رؤسای ادارات دفتر امور تشکلهای کشاورزی به همت امور تشکلها و نظام صنفی استان در محل سازمان تعاون روستایی استان با مدیریت آقای بذلی رئیس هیأت مدیره نظام صنفی کشاورزی استان تهران برگزار شد.

اعلام نیازهای آموزشی توسط نظام های صنفی

مدیر تعاون روستایی استان تهران در ابتدای این جلسه گفت: نظام صنفی دارای جایگاهی مهم و حساس در بخش کشاورزی است و زبان گویا و سخنگوی بخش باید باشد و حلقه اتصال دولت به بخش کشاورزی، تشکلها و بویژه نظام صنفی می باشند.

زربخش افزود: سیاست سازمان تعاون روستایی بر حمایت و پشتیبانی از این نظام است و اعلام آمادگی می شود از امکانات موجود برای آموزش نظامها استفاده شود.

وی در ادامه سخنرانی خود از نظام صنفی استان تهران درخواست کرد تا نیازهای آموزشی خود را بررسی و ارائه نمایند.

مدیر تعاون روستایی استان تهران در پایان سخنان خود بر سلامت مالی نظامها و پرهیز از هر نوع حاشیه هم در داخل و خارج از نظام تأکید نمود. وی همچنین از برگزاری همایش تشکلها، تعاونی ها و نظامهای صنفی استان برای بحث و تبادل نظر و ایجاد فضای همکاری بیشتر بین آنها در آینده خبر داد.

سپس هاشمی مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان با توجه به انتقادات وارده مبنی بر همکاری ضعیف مجموعه جهاد کشاورزی استان و شهرستانهای تابعه با نظام صنفی کشاورزی ضمن اظهار بی اطلاعی از فعالیتها و اقدامات نظام صنفی بر انعکاس و اطلاع رسانی بیشتر آنها به مجموعه جهاد کشاورزی استان تأکید کرد.

توجه به مهارت های اجتماعی در نظام صنفی

مدیرکل دفتر امور تشکلهای کشاورزی با طرح موضوع شکل گیری نهادهای اجتماعی در جوامع امروزی و بیان تجارب دیگر کشورها گفت: نهادهای اجتماعی از جمله نظام صنفی کشاورزی دارای جایگاه مهم و حساسی در پیگیری منافع حرفه ای، صنفی و اجتماعی می باشند.

مسلمی در ادامه افزود: چالش مهم پیش روی این نهادها پذیرش آنها توسط ذینفعان هم دولتی ها و هم غیردولتی هاست که باید برای آن خود نهادها برنامه ریزی و اقدام نمایند.

وی در حوزه نظام صنفی کشاورزی اظهار داشت: دبیران اجرایی نظامهای صنفی کشاورزی مجری مقررات و مصوبات نظام صنفی هستند و پاسخگوی همه ذینفعان خود باید باشند، بنابراین داشتن مهارت و تسلط در بکارگیری قوانین و مقررات همراه با داشتن مهارتهای اجتماعی در برقراری تعامل و نحوه مدیریت امور نظام توسط آنها ضروری است.

مدیرکل دفتر امور تشکلهای کشاورزی با بیان اینکه اعضای هیأت مدیره نظامهای صنفی و دبیران اجرایی دارای مسئولیت اجتماعی هستند، تأکید نمود آنها نسبت به این امر مسئول می باشند.

تغییر در نگاه و باور بخش دولتی

رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور در این جلسه خطاب به اعضای هیأت مدیره نظامهای صنفی اظهار داشت: چالش روبروی ما باور و نگاه مجموعه دولتی به بخش غیردولتی و خصوصی است و ما به عنوان بخش غیردولتی بایدبا عملکرد خودمان نشان دهیم که ظرفیتهایی برای انجام امور داریم.

ملک زاده تصریح کرد: ما اعضای هیأت مدیره نظامهای صنفی در جایگاهی قرار گرفته ایم که اقتضا می کند از وقت و زندگی خود بگذریم تا در جهت منافع عمومی تلاش کنیم و منتی بر این نباید باشد.

وی با اشاره به نگرانی هایی که در مجموعه دولتی برای باز کردن فضا برای اقدام و عمل تشکلها وجود دارد متذکر شد ضمن اطلاع رسانی مناسب اقدامات و فعالیتها و ظرفیتها باید این اعتماد ایجاد شود تا امکان همکاری و تعامل بیشتر فراهم شود.

ملک زاده تعدد تشکلها را نافی عدم نیاز به صنف ندانشته و اظهار داشت: کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی برای هویت دار شدن، دفاع از حق و حقوق صنفی و حرفه ای نیاز به صنف دارند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور، بهره گیری از فرصتهایی از جمله تجارب دیگر صنوف، وجود نگاه مثبت دولت به بخش غیردولتی و ظرفیتهای ایجاد شده از نظام صنفی در سرتاسر کشور را یادآور شد.

وی نظامهای صنفی را صدای بخش کشاورزی دانسته و تأکید کرد آنها موظف به انعکاس مسایل بخش کشاورزی می باشند.

در پایان این نشست آقان غلامحسینی و شمشاد از مدیران سازمان نیازمندی های روزنامه همشهری با حضور در جلسه موضوع نیازمندی های صبح روستا را معرفی کردند و هدف از این تعامل را فرصتی به منظور ایجاد تسهیل در داد و ستد و کسب و کار در محیط روستا و ارائه کالا و خدمات روستاییان و کشاورزان از طریق شبکه نظام صنفی به عنوان مرجع تایید، عنوان داشتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.