کد خبر : 45523
تاریخ انتشار : جمعه 25 آبان 1397 - 17:36

نظام صنفی به کشاورزی هویت داد / به نظرات صنف کشاورزی در تعیین قیمت محصولات توجه شود

کشاورزان خود را مکلف به تامین امنیت غذایی مردم می دانند.

عضو اسبق شورای مرکزی نظام صنفی کشاورزی خواستار استفاده از نظرات نظام صنفی کشاورزی برای قیمت گذاری خرید تضمینی محصولات کشاورزی شد و گفت: در سال حمایت از تولید داخلی، شورای اقتصاد باید به نظرات اصناف کشاورزی در تعیین نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی توجه کند.

 عباس سروش در گفتگو با دهقان نیوز گفت: نظام صنفی کشاورزی توانسته است با فعالیت کمتر از یک دهه در کشور به دلیل توجه به شاخصهایی با رویکرد نیاز محور و خدمت محور به جای رویکرد سود محور با شناسایی، ساماندهی و سازماندهی بهره برداران کشاورزی در سطح ملی با بهره گیری از بروز ایده های خلاقانه توسط اعضای پیشرو و خبره در جهت ایجاد هویت بخشی و تامین منافع مشترک سبب شکل گیری تدریجی سرمایه اجتماعی بسیار قوی در اکثر مناطق جغرافیایی ایران شود.

وی افزود: نظام صنفی کشاورزی در حال حاضر دارای بیش از یک میلیون عضو فعال می باشد که در بیش از ۴۰۰ شهرستان و در بیش از ۳۰۰ رسته شغلی مشغول به فعالیت در بخش کشاورزی می باشند.

وی گفت: کشاورزان ایرانی نشان دادند با کمترین امکانات و برخورداری از حمایت حداقلی قانونی می توان تشکل بزرگی صنفی را ایجاد و مدیریت راهبردی نمود.

سروش افزود: این تشکل صنفی توانسته است علاوه بر جذب بهره برداران کشاورزی نسبت به ایجاد تشکیلات ستادی در سطوح شهرستان تا سطح ملی و ایجاد ارتباط و تعامل با وزارتخانه ها و ادارات زیرمجموعه تا سطح دهستان شده است.

وی گفت: اکثر مدیران نظام صنفی کشاورزی در سالی که مزین به سال حمایت از تولید می باشد از مدیران دولت تدبیر و امید انتظار دارند، حمایت واقعی از بخش تولید و بویژه در بحث قیمت گذاری  محصولاتی که ارتباط مستقیم با امنیت غذایی مردم را دارد، داشته باشند. بی شک نگاه مقطعی، غیرکارشناسانه و طیفی به مساله تولید محصولات استراتژیک در بخش کشاورزی آثار مخربی در حال و آینده خواهد داشت.

عباس سروش اظهار داشت: کشاورزان ایرانی در تمام طول تاریخ و شکل گیری تمدن در سرزمین پهناور ایران خود را مکلف به تامین امنیت غذایی مردم  ایران از دیرباز تاکنون دانسته و می دانند.

وی ابراز امیدواری کرد: تصمیم گیرندگان در خصوص قیمت های تضمینی خرید محصولات کشاورزی در شورای محترم اقتصاد ضمن بازنگری در تصمیمات اتخاذی توجه ویژه ای به نظرات کارشناسان و مدیران تشکلهای کشاورزی به عنوان نماینده اصناف کشاورزی داشته باشند.

وی افزود: قطعا توجه به این نظرات منتج به افزایش فضای اعتماد خواهد بود که نشان از تدبیر دولتمردان ما خواهد بود و رابطه مستقیم با امیدواری جامعه کشاورزان به عنوان خادمان ملت شریف در جهت حفظ و توسعه سنگر تولید با هدف استقامت و پایداری بر شعار استقلال ملی در این روزهای سخت و حساس خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.