کد خبر : 6652
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 فروردین 1395 - 14:36

نظام صنفی از منافع کشاورزان دفاع کند

دهقان نیوز / ساختار و کارکرد نظام صنفی کشاورزی مستقل از بخش دولتی است و در کنار وزارت جهاد کشاورزی و جلوتر از آن از منافع کشاورزان باید دفاع کند.

دهقان نیوز / ساختار و کارکرد نظام صنفی کشاورزی مستقل از بخش دولتی است و در کنار وزارت جهاد کشاورزی و جلوتر از آن از منافع کشاورزان باید دفاع کند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در دیدار با مجموعه مدیران و کارکنان ستادی این سازمان گفت: کشاورزان برای بیان مسائل و مشکلات، دسترسی کمتری به رسانه دارند و نمی توانند از حقوق خود دفاع کنند. نظام صنفی کشاورزی باید رسالت خود را در قبال کشاورزان در طرح و پیگیری مطالبات قانونی با حضور فعال در رسانه ها ایفا کند و صدای کشاورزان باشد.

حسین صفایی تاکید کرد: ساختار و کارکرد نظام صنفی کشاورزی مستقل از بخش دولتی است و در کنار وزارت جهاد کشاورزی و جلوتر از آن از منافع کشاورزان باید دفاع کند.

وی در ادامه افرود: نظام صنفی تابع اراده بخش دولتی نیست و می تواند نسبت به مسائل انتقاد داشته و اعتراض نماید. این در حالی است که چنین شرایطی برای بخش دولتی فراهم نیست.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی اظهار داشت: نظام صنفی کشاورزی به غیر از بحث نظم دهی و هویت بخشی به کشاورزی و کشاورزان، پا به پای بخش کشاورزی از منافع این بخش به طور آگاهانه و بدون تعارف دفاع کند.

صفایی تصریح کرد: کار سازمان تعاون روستایی در قبال نظام های صنفی به هیچ وجه نباید مبتنی بر امر و نهی و یا دخالت باشد و حمایت و هدایت و نظارت بر امورات آن از جمله ی وظایف است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که در سال ۹۵، حضور موثرتر نظام صنفی کشاورزی در دفاع از بخش کشاورزی را شاهد باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.