کد خبر : 5476
تاریخ انتشار : شنبه 22 اسفند 1394 - 19:10

نظارت مهندسین کشاورزی از باغات و مزارع

دهقان نیوز / این طرح با نظارت ناظران کارشناس در باغات و مزارع اجرا می‌شود.

دهقان نیوز / این طرح با نظارت ناظران کارشناس در باغات و مزارع استان بوشهر اجرا می‌شود.

معاون جهاد کشاورزی استان بوشهر از اجرای شبکه مراقبت در اراضی کشاورزی استان بوشهر خبر داد و گفت: این طرح با نظارت ناظران کارشناس در باغات و مزارع استان بوشهر اجرا می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: اعتبارات لازم برای تضمین سلامت محصولات کشاورزی استان بوشهر برای کاهش استفاده از سموم پرخطر و استفاده از روش‌های طبیعی برای مبارزه با آفات مختلف اختصاص یافته است.

به گزارش دهقان نیوز از بوشهر، خسرو عمرانی در بازدید از مزارع گوجه فرنگی استان بوشهر با بیان اینکه این مزارع تاکنون خسارت جدی نداشته‌اند اظهار داشت: امسال ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی زیر کشت  محصول گوجه فرنگی خارج از فصل قرار گرفته که تولیدات آن با کیفیت و بدون خسارت گزارش شده است.

وی با اشاره به ارتقا با کیفیت محصولات کشاورزی در استان بوشهر بیان کرد: برای کاهش استفاده از سموم پرخطر و استفاده از روش‌های طبیعی برای مبارزه با آفات مختلف و تضمین سلامت محصولات کشاورزی اعتبارات لازم اختصاص یافته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: در این راستا ۳ میلیارد ریال از اعتبارات ملی و ۱٫۵ میلیارد ریال برای تولید محصول سالم اختصاص یافته است.

عمرانی با اشاره به برنامه جهاد کشاورزی برای تضمین کیفیت و سلامت محصولات کشاورزی افزود: شناسایی بهره‌برداران و شناسنامه‌دار کردن پروانه تولید کنندگانی که محصولات دارای تاییدیه کلینیک‌های گیاه پزشکی دارند از برنامه‌های مهم این معاونت است.

وی مبارزه با آفات به صورت بیولوژیک را مورد اشاره قرار داد و افزود: مبارزه با آفات به صورت بیولوژیک در اراضی سبزی و صیفی‌جات به ویژه اراضی گوجه فرنگی اجرا شده است.

معاون جهاد کشاورزی استان بوشهر از اجرای شبکه مراقبت در اراضی کشاورزی استان بوشهر خبر داد و گفت: این طرح با نظارت ناظران کارشناس در باغات و مزارع استان بوشهر اجرا می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.