کد خبر : 4907
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 اسفند 1394 - 19:51

نرخ هر کیلو گندم اعلام شد

دهقان نیوز / انتظار می رود سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان بر قیمت گندم وارداتی نظارت کند.

دهقان نیوز:
[ad_1]

دهقان نیوز / انتظار می رود سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان بر قیمت گندم وارداتی نظارت کند.

 

«علی اکبر مهرفرد»  افزود: سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان تعیین کننده گندم وارداتی است و قیمت این محصول بر اساس نوع گندم متفاوت است.
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی یادآوری کرد گندم جزء کالاهای اساسی کشور به شمار می رود و مشمول تنظیم بازار است.
این مسئول افزود: به دلیل اهمیت این محصول، باید برای آن تعیین قیمت و نزدیک ۱۶ درصد برای وارد کننده آن سود در نظر گرفته شود.
وی گفت: اکنون برای دو میلیون تن گندم وارداتی ثبت سفارش شده است که انتظار می رود سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان بر قیمت گندم وارداتی نظارت کند.
مهرفرد درباره احتمال واگذاری ثبت سفارش برخی واردکنندگان به غیر گفت: در هر کالایی که محدودیت وجود داشته باشد احتمال چنین مسائل و مشکل هایی وجود دارد. بنابراین انتظار می رود دستگاه های نظارتی در این زمینه وارد عمل شوند.
وی همچنین اعلام کرد: ثبت سفارش برنج تا پایان تیرماه سال آتی و آغاز فصل برداشت ادامه دارد.
این مسئول درباره احتمال واردات بی رویه محصولات کشاورزی خارجی در دوران پسابرجام افزود: اگر تعرفه های واردات محصولات کشاورزی صفر و واردات کالاهای کشاورزی نیز آزاد شود، شاید این اتفاق بیفتد اما دولت یازدهم و تیم کنونی وزارت جهاد کشاورزی اجازه واردات همه کالاها را به کشور نمی دهد.

** وزارت جهاد کشاورزی اهرمی برای نظارت خرده فروشی ها ندارد
مهرفرد در باره تنظیم بازار محصولات کشاورزی گفت: با وجود اجرای قانون انتزاع در بخش کشاورزی همچنان تنظیم بازار و نظارت بر قیمت خرده فروشی ها بر عهده سازمان بازرسی و نظارت است و وزارت جهاد کشاورزی اهرم و ابزاری برای نظارت بر خرده فروشی ها ندارد.
به گفته وی، آیین نامه قانون انتزاع، از سوی وزیران جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت امضا شده است تا برخی شرکت ها و سازمان های وابسته به این وزارتخانه ها منتقل شوند.
وی ادامه داد: بر اساس تعریف معاونت اجرایی رئیس جمهوری، تنظیم بازار محصولات کشاورزی در خرده فروشی ها در سطح استان ها بر عهده سازمان بازرسی و نظارت پیشین است که امروز در وزارت صنعت معدن و تجارت ادغام شده است.
این مسئول اضافه کرد: در سطح تراز تجاری، تعیین میزان تولید و واردات گندم، شکر و برنج با وزارت جهاد کشاورزی است اما در بخش توزیع محصولات کشاورزی همچنان مسئولیت بر عهده اصناف و دستگاه های نظارتی وزارت صنعت معدن و تجارت است که این موضوع بوضوح در بخشنامه معاونت اجرایی رئیس جمهوری آمده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.