کد خبر : 48321
تاریخ انتشار : جمعه 17 اسفند 1397 - 11:10

نرخ قطعی خرید گندم از زبان مشاور حجتی

با توجه به قیمت جهانی گندم امیدواریم که تجدید نظری در نرخ خرید گندم برای سال زراعی آینده اتفاق بیفتد.

با توجه به قیمت جهانی گندم امیدواریم که تجدید نظری در نرخ خرید گندم برای سال زراعی آینده اتفاق بیفتد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگر سخنان خود نرخ ۱۷۰۰ تومانی برای خرید تضمینی گندم در سال زراعی ۹۸_۹۷ را قطعی اعلام کرد و افزود: با توجه به قیمت جهانی گندم امیدواریم که تجدید نظری در نرخ خرید گندم برای سال زراعی آینده اتفاق بیفتد.

مجری طرح گندم گفت: با توجه به شرایط مساعد مزارع و رشد بارندگی پیش بینی می‌شود که تولید گندم به ۱۴ میلیون تن برسد.

اسماعیل اسفندیاری پور مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش سطح زیر کشت گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: امسال مجموع سطح زیر کشت گندم در کشور ۵ میلیون و ۸۵۰ هزار هکتار است که نسبت به سال زراعی گذشته ۱.۵ تا ۲ درصد رشد داشته است.

وی شرایط فعلی مزارع گندم از منظر سر سبزی، استقرار و کیفیت مناسب دانست و افزود: هم اکنون گندم تولیدی کشور از مرحله رشدس پنجه تا مرحله شیری و خمیری است.

مجری طرح گندم ادامه داد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته تولید گندم در سال زراعی ۹۸_۹۷ به ۱۴ میلیون تن خواهد رسید که این میزان علاوه بر تامین کل نیاز سال ۹۸، بخشی در سیلو‌ها برای نیاز سال‌های بعد ذخیره می‌شود.

مجری طرح گندم از برداشت گندم در روز‌های آتی خبر داد و گفت: با استمرار شرایط جوی فعلی پیش بینی می‌شود که برداشت نوبرانه گندم در استان سیستان و بلوچستان و مناطق گرمسیری در دهه سوم اسفند آغاز شود و بتدریج به استان‌های جنوبی و نوار ساحلی خلیج فارس برسد.

نرخ ۱۷۰۰ تومانی خرید تضمینی گندم قطعی است

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگر سخنان خود نرخ ۱۷۰۰ تومانی برای خرید تضمینی گندم در سال زراعی ۹۸_۹۷ را قطعی اعلام کرد و افزود: با توجه به قیمت جهانی گندم امیدواریم که تجدید نظری در نرخ خرید گندم برلی سال زراعی آینده اتفاق بیفتد.

اسفندیاری پور ادامه داد: در سنوات گذشته، واردات چی‌ها به طور مداوم کشاورزان را سرکوفت می‌زدنند که قیمت جهانی گندم نسبت به داخلی ارزانتر است و واردات توجیه اقتصادی دارد، اما در شرایط فعلی عکس این قضیه صادق است چرا که با واقعی شدن قیمت دلار، کشاورزی توجیه اقتصادی دارد.

مجری طرح گندم در پایان تصریح کرد: با توجه به ارزان بودن قیمت محصولات کشاورزی داخلی از جمله گندم در بازار‌های صادراتی و امکان رقابت با سایر رقبا در بازار‌های هدف، شاهد سرمایه گذاری گسترده‌ای در زیر بنای بخش کشاورزی خواهیم بود که این امر در کشاورزی توسعه یافته تاثیر بسزایی دارد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.