کد خبر : 301
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 مهر 1394 - 9:43

نرخ سود تسهیلات کشاورزی و مکانیزاسیون کاهش یافت

دهقان نیوز / نرخ سود تسهیلات بخش کشاورزی و مکانیزاسیون اصلاح شد و ابلاغیه رسمی آن نیز به بانک‌های کشاورزی سراسر کشور انجام شده است.

دهقان نیوز / نرخ سود تسهیلات بخش کشاورزی و مکانیزاسیون اصلاح شد و ابلاغیه رسمی آن نیز به بانک‌های کشاورزی سراسر کشور انجام شده است.

به گزارش دهقان نیوز، نرخ تسهیلات بخش کشاورزی و حوزه مکانیزاسیون به ۱۸ درصد رسید که پیش‌بینی می‌شود ضریب مکانیزاسیون به ۱٫۵ اسب بخار در هکتار برسد که این امر باعث ارتقای پنج تا ۱۰ درصدی درجه عملیات مختلف در فرآیند تولید محصولات کشاورزی می‌شود.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی از اصلاح نرخ سود تسهیلات بخش کشاورزی و حوزه مکانیزاسیون خبر داد و گفت: پیگیری‌های قاطع وزیر جهاد کشاورزی منجر به اصلاح نرخ سود تسهیلات بخش کشاورزی و حوزه مکانیزاسیون شد و پیش‌بینی می‌شود که روند جذب تسهیلات مکانیزاسیون از این پس سرعت گیرد.

کامبیز عباسی افزود: نرخ سود تسهیلات بخش کشاورزی و مکانیزاسیون به ۱۸ درصد اصلاح شد و ابلاغیه رسمی آن نیز به بانک‌های کشاورزی سراسر کشور انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود با این اصلاحیه، ۷۵۰ میلیارد تومان تقاضا در بخش تسهیلات حوزه کشاورزی و مکانیزاسیون صورت گیرد.

عباسی پیش‌بینی کرد که با اصلاح نرخ سود بخش کشاورزی تا پایان سال جاری، خط اعتباری یک‌هزار میلیارد تومانی مکانیزاسیون به‌طور کامل جذب شود.

وی ادامه داد: علاوه بر آن، انتظار‌ها پس از سه دهه درباره افزایش ضریب مکانیزاسیون به ثمر می نشیند و پیش‌بینی می‌شود که به عدد ۱٫۵ اسب بخار در هکتار ضریب مکانیزاسیون دست پیدا کنیم.

عباسی تصریح کرد: به‌طور قطع با توجه به افزایش ضریب مکانیزاسیون، ارتقاء درجه مکانیزاسیون در عملیات مختلف فرآیند تولید محصولات کشاورزی پنج تا ۱۰ درصد اتفاق خواهد افتاد و مسلماً از نتایج آن، تمامی زیربخش‌ها بهره‌مند می‌شود.

وی یادآور شد: از دیگر اثرات مثبت این اقدام می‌توان به انجام به‌موقع عملیات کشاورزی به‌ویژه در مرحله کاشت و برداشت اشاره کرد که نقش تأثیرگذاری در افزایش تولید خواهد داشت.

توسعه مکانیزاسیون در حوزه شیلات و دامپروری اتفاق می‌افتد

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی تأکید کرد: همچنین موجبات توسعه مکانیزاسیون در بخش‌های دیگری همچون مکانیزاسیون شیلات و دام هم‌پای مکانیزاسیون در حوزه زراعت و باغبانی اتفاق می‌افتد.

عباسی اظهار داشت: سرمایه‌گذاری خوب در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی، موجبات ورود فناوری‌های نوین در عرصه‌های مختلف زراعت، باغبانی، دام و طیور و آبزی‌پروری را فراهم خواهد ساخت.

وی همچنین گفت: طی ایام چهارماهه اخیر که روند سرمایه‌گذاری در بخش مکانیزاسیون به کندی صورت می‌گرفت، اقداماتی همچون استانداردسازی ماشین‌ها و ادوات کشاورزی و همچنین ماشین‌ها و تجهیزات آبیاری مدرن، پیگیری و اقدامات لازم در این باره به انجام رسید، به نحوی که رشد ۷۰۰ درصدی آن در مقایسه با سال ۹۲ – ۹۱ کاملاً مشهود است.

عباسی در پایان افزود: همچنین اصلاح وضعیت سم‌پاش‌های کشور نیز به سمت عرضه و حمایت از سم‌پاش‌های استاندارد به نحو مطلوبی پیش رفته و به‌طور قطع با توجه به خطوط اعتباری شماره یک و دو مکانیزاسیون مبنی بر طرح جامع ۱۲ ساله مکانیزاسیون کشور که نقشه کامل و روشنی را در جهت توسعه مکانیزاسیون ترسیم کرده است، این میزان سرمایه گذاری می‌تواند به‌صورت هدفمند، زمینه‌های جهت‌گیری دیگری در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی را فراهم سازد.

گفتنی است، نرخ سود تسهیلات بخش کشاورزی هم‌پای سایر بخش‌ها ۲۱ درصد بود که با پیگیری‌های وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان مربوطه در حوزه‌های مختلف ازجمله مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، این نرخ به ۱۸ درصد کاهش یافت و دستورالعمل اجرایی آن نیز به بانک‌های کشاورزی سراسر کشور ابلاغ شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.