کد خبر : 47406
تاریخ انتشار : شنبه 6 بهمن 1397 - 20:36

نحوه تعیین حق بیمه کشاورزان از زبان یک مسئول

امکان پرداخت تمام خسارت ها به کشاورزان وجود ندارد.

در نظر گرفتن ضریب خطر و هزینه های شرکت های بیمه گر به صورت متوسط در ضریب تعهد این شرکت ها، تعیین کننده میزان حق بیمه پرداختی به کشاورزان است.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی گفت: این صندوق سالانه ۳۰۰ میلیارد تومان به کشاورزان و بهره بردارانی که محصولات آنها زیان دیده، غرامت پرداخت می کند.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایرنا، محمد ابراهیم حسن نژاد در نشست هم اندیشی ستاد بیمه کشاورزی استان فارس در شیراز افزود: ضریب بیمه محصولات کشاورزی در برخی از مناطق کشور ۶۵درصد است و این امر بیانگر این است که کشاورزان اینگونه مناطق در تولید محصول، خسارت های زیادی متحمل می شوند.
وی بیان داشت: پیشتر در برخی از استان ها برای تمام محصولات، تعرفه بیمه ای یکسان وجود داشت اما از سال ۶۲تا ۹۶ نزدیک به ۹ هزار تعرفه معین شده و در سال ۹۷ نیز در حوزه کشاورزی ۱۰۵ هزار منطقه و تعرفه مجزا در نظر گرفته شده است.

حسن نژاد با بیان اینکه که امکان پرداخت تمام خسارت ها به کشاورزان وجود ندارد، اظهار داشت: نهادهای بیمه گر حوزه کشاورزی در جهان تنها به صورت موردی محصولات کشاورزی را بیمه می کنند اما در ایران روند کار اینگونه نیست و شرکت های بیمه گر علاوه بر محصولات، خسارت های وارده به کشاورزان را نیز باید پرداخت کنند از این رو میزان تعهد های پرداختی حجم بسیار زیادی می شود.
حسن نژاد، در مورد نحوه تعیین حق بیمه کشاورزان هم گفت: در نظر گرفتن ضریب خطر و هزینه های شرکت های بیمه گر به صورت متوسط در ضریب تعهد این شرکت ها، تعیین کننده میزان حق بیمه پرداختی به کشاورزان است.
او گفت: اگر میزان تعهدهای پرداختی شرکت های بیمه گر کم تر از انتظار کشاورزان است این امر به سبب درصد بالای ضریب خطر در این مناطق است.
این مقام مسئول ادامه داد: نزدیک به ۵۰ درصد کشاورزانی که اقدام به بیمه محصولات کشاورزی خود کرده اند از شرکت های بیمه گر با توجه به میزان خسارت های وارده به محصولاتشان، غرامت دریافت کرده اند اما به دلیل میزان بالای خسارت های وارده، نمی توان تمام غرامت این خسارت ها را پرداخت کرد.
قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور اظهار داشت: ظرف سال های ۹۱ تا ۹۵ بیش از ۲۴ هزار واحد تولید مرغ اعلام خسارت کردند اما از این تعداد ۱۰ هزار واحد غرامت دریافت کردند.
حسن نژاد افزود: با ارزیابی هایی که صورت گرفت در سال ۹۶ تنها یک هزار و ۲۰۰ واحد تولید مرغ درخواست غرامت داشتند که در مجموع به آنها ۳۰۰ میلیارد تومان غرامت پرداخت شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.