کد خبر : 21629
تاریخ انتشار : شنبه 10 مهر 1395 - 23:44

ناظران کشاورزی نقش مهمی در ارتقای تولید دارند / برای ارتقای بهره وری باید دانش بهره بردار افزایش یابد

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: دولت درصدی از اعتبار بخش کشاورزی را به ارتقای دانش اختصاص دهد.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: دولت درصدی از اعتبار بخش کشاورزی را به ارتقای دانش اختصاص دهد.

احمد کبیری در گردهمایی رئیسان سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در تبریز با بیان اینکه دولت اعتبار قابل توجهی را برای تامین نهاده های کشاورزی هزینه می کند، گفت: برای ارتقای بهره وری باید دانش بهره برداران افزایش یابد.
وی با بیان اینکه از ۶۰ هزار نیروی وزارت جهاد کشاورزی ۱۰ هزار نفر در فعالند و بقیه کار دفتری و پشتیبانی دارند، گفت: ناظران کشاورزی در صورت کسب مهارت های لازم نقش مهمی در ارتقای تولید ایفا می کنند.
کبیری با بیان اینکه شاکله سازمان نظام مهندسی کشاورزی شبه دولتی است، گفت: برای پاسخگویی بهتر به نیاز کشاورزان باید از تصدی گری دولت خارج شد.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی هم در این آیین بر تربیت نیروی انسانی متخصص برای فعالیت در بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: ۲۰۰ هزار نیروی عضو نظام مهندسی کشاورزی ظرفیت مهمی برای این بخش است.
محمد صادق پورمهدی با اشاره به نقش نیروی انسانی در تحقق اقتصاد درون زای مقاومتی گفت: نظام مهندسی می تواند در اصلاح الگوی کشت، توسعه کشت گلخانه ای و تجهیز اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری نقش آفرین باشد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی هم با تاکید بر اینکه نظام مهندسی باید از تفکر مدیریت دولتی خارج شود، حضور پررنگ تر این سازمان در پهنه بندی و احیای باغات و نهالستان ها ضروری است.
کریم مهری با اشاره به اینکه نظام پهنه بندی اراضی کشاورزی از استان آذربایجان شرقی شروع شده است، گفت: تا زمان حاضر ۲۲۹هزار بهره بردار از ۲۳۷ هزار بهره بردار استان ثبت مشخصات شده اند.
وی تشکل متعدد کشاورزی را یکی از چالش های این بخش عنوان کرد و گفت: همه این تشکل ها خواهان سهم از بهره بردار هستند.
مهری با اشاره به ارتباط بخشی از قیمت تمام شده محصولات کشاورزی با صنعت، گفت: استفاده از تراکتور تولیدی دهه ۶۰ در زمان حاضر به صرفه نیست و باید به جایگاه مکانیزاسیون توجه بیشتری شود.
شهرام شفیعی، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی هم گفت: این سازمان با در اختیار داشتن نزدیک به ۱۳ هزار نفر عضو حقیقی و ۵۰۰ عضو حقوقی در ارتقای دانش و بهره وری بخش کشاورزی و افزایش ضریب نفوذ دانش به بهره برداران تلاش می کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.