کد خبر : 10734
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 خرداد 1395 - 12:43

میوه های قاچاق برای سلامت مصرف کنندگان ؛ مضر و خطرآفرین است

دهقان نیوز / برخی افراد سود جو اقدام به واردات محصولات باغی از جمله لیمو ترش برزیلی ، لیموی پاکستانی ، انبه ، پرتقال و انگور می کنند.

دهقان نیوز / برخی افراد سود جو اقدام به واردات محصولات باغی از جمله لیمو ترش برزیلی ، لیموی پاکستانی ، انبه ، پرتقال و انگور می کنند.

 

سید سعید مدرس اظهار داشت: براساس قانون و بخشنامه های سازمان حفظ نباتات وقرنطینه گیاهی، واردات و صادرات هرگونه میوه بدون مجوز ممنوع می باشد و باید محصول وارداتی داری گواهینامه بهداشت و طی کردن مراحل قرنطینه ای باشد.
وی ، قاچاق میوه را پدیده ای شوم دانست و گفت: میوه ها و محصولات کشاورزی قاچاق هیچ تضمینی در زمینه بهداشت و سلامت گیاهی و انسانی ندارند و بدون نظارت و ارزیابی دستگاه های نظارتی به صورت غیرقانونی وارد کشور می شوند.
به گفته معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان ، بنابراین مشخص نیست این محصولات تحت چه شرایط بهداشتی و قرنطینه ای در کدام کشور و چگونه تولید شده اند.
وی با اشاره به فصل برداشت لیموترش در هرمزگان، افزود: برخی افراد سود جو اقدام به واردات محصولات باغی از جمله لیمو ترش برزیلی ، لیموی پاکستانی ، انبه ، پرتقال و انگور می کنند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت : تاکنون بین ۲۵تا ۳۰تن لیمو ترش قاچاق کشف و برای امحاء به مراجع قانونی ارسال شده است.
مدرس تصریح کرد: براساس قانون و بخشنامه های وزارت جهاد کشاورزی فقط چهار نوع میوه گرمسیری از جمله موز ، آناناس ، نارگیل و انبه اجازه ورود به کشور را دارند و غیرازاین چهار محصول، ورود هرگونه محصول باغی وزراعی بدون مجوز از دستگاه های مربوطه قاچاق محسوب می شود.
این مقام مسئول یادآور شد : در فصل برداشت پیاز شاهد قاچاق بیش از ۸۰تن پیاز توسط افراد سودجو بودیم که با اقدام مناسب کشف و معدوم شد.
مدرس توصیه کرد: مردم باید بدانند محصولات کشاورزی و انواع میوه های ایران سالم ترین تولیدات هستند و می توانند با اطمینان خاطر از تولید داخلی استفاده کنند، اما میوه های قاچاق را که هیچگونه نظارتی برآنها نیست و می توانند حامل انواع بیماری و آلودگی باشند ، مصرف نکنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.