کد خبر : 12338
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 خرداد 1395 - 9:41

میزان تسهیلات در بخش کشاورزی کم است / وزارت جهاد کشاورزی پیگیری نمی کند / نظام صنفی کشاورزی جا نیفتاده است

دهقان نیوز / کشاورزان وقتی مشوق های لازم را از سوی دولت نمی بینند از کار کشاورزی و عضویت در تشکلهای کشاورزی دلسرد می شوند.

دهقان نیوز / کشاورزان وقتی مشوق های لازم را از سوی دولت نمی بینند از کار کشاورزی و عضویت در تشکلهای کشاورزی دلسرد می شوند.

رییس نظام صنفی کشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفتگو با دهقان نیوز با اشاره به اینکه میزان تسهیلات دولتی در بخش کشاورزی کم است گفت: این موضوع باعث شده تا کشاورزان و تولیدکنندگان تمایل زیادی برای عضویت در تشکلهای کشاورزی و اصناف نداشته باشند.

محمدنصیر پورمحمدی با بیان این مطلب افزود: کشاورزان وقتی مشوق های لازم را از سوی دولت نمی بینند از کار کشاورزی و عضویت در تشکلهای کشاورزی دلسرد می شوند.

وی با انتقاد از عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در زمینه حمایت از تشکلهای کشاورزی گفت: در حالی که وزارت جهاد کشاورزی به دستگاه های ذیربط نامه داده که از نمایندگان نظام صنفی کشاورزی در جلسات اداری و شوراهای کشاورزی دعوت بعمل آید اما عملا این موضوع اجرایی نشده است و وزارت جهاد کشاورزی هم پیگیری نمی کند.

وی با اشاره به اینکه هنوز نظام صنفی کشاورزی در سیستم مدیریتی بخش کشاورزی و حتی کشاورزان جا نیفتاده است افزود: این موضوع در تضاد با سیاست های اصل ۴۴ است چرا که در اصل ۴۴ بر واگذاری امورات به تشکلهای بخش خصوصی تاکید شده است در حالی که این موضوع در بخش کشاورزی اجرا نمی شود.

رییس نظام صنفی کشاورزی چهارمحال و بختیاری ، کشاورزی در این استان را غیراقتصادی برشمرد و گفت: کشاورزی در استان چهارمحال و بختیاری در شش ماه سال بدلیل سرما، برف و بارندگی عملا تعطیل است. اکثر دامداری ها هم سنتی هستند.

پورمحمدی در بخشی دیگر با اشاره به اینکه بخش خیلی کمی از کشاورزان از راه کشاورزی امرار و معاش می کنند گفت: چهارمحال و بختیاری حدود ۶۶ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی دارد که درصد کمی از آنها عضو نظام صنفی هستند.

وی افزود: کشاورزان می گویند مگر دولت و تشکلهای کشاورزی چه تسهیلاتی برای ما داشته که عضو نظام صنفی کشاورزی شویم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.