کد خبر : 3643
تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 بهمن 1394 - 20:50

موافقت جهاد کشاورزی با احداث مجتمع های گلخانه ای / متقاضیان به شهرک های کشاورزی مراجعه کنند

دهقان نیوز / در مجتمع های گلخانه ای، هزینه زیرساختها برای سرمایه گذاران کاهش می یابد و برای تولید کننده صرفه اقتصادی ایجاد می کند.

دهقان نیوز:
[ad_1]

 

 

دهقان نیوز / در مجتمع های گلخانه ای، هزینه زیرساختها برای سرمایه گذاران کاهش می یابد و برای تولید کننده صرفه اقتصادی ایجاد می کند.

 

بروز هیبتیان اظهار داشت: زیرساخت های این مجتمع ها ظرفیت یابی و مکان یابی شده است که کار احداث این مجتمع ها در مرحله گرفتن استعلام و مجوزهای قانونی قرار دارد.
به گفته وی،شرکت شهرک های کشاورزی در راستای سیاست های وزارت جهاد کشاورزی و وظایف محوله در خصوص ایجاد مجتمع های گلخانه ای با هدف صرفه جویی در مصرف آب و افزایش راندمان تولید از نظر کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی،اقدام به استعداد یابی و شناسایی مکان های مناسب برای ایجاد مجتمع های گلخانه ای در استان کرده است.
هیبتیان ادامه داد:در مجتمع های گلخانه ای،هزینه زیرساختها برای سرمایه گذاران کاهش می یابد و برای تولید کننده صرفه اقتصادی ایجاد می کند.
مدیر شرکت شهرک های کشاورزی استان تصریح کرد: خدمات عمومی مثل توزیع بذر و نهال، مباحث کلینیک گیاه پزشکی، فرآوری محصولات، بازاریابی و فروش و تامین سردخانه برای نگهداری محصولات تولیدی در مجتمع های گلخانه ای بر عهده این شرکت است.
هیبتیان ادامه داد: با توجه به موقعیت خاص چهارمحال و بختیاری از نظر شرایط آب و هوایی، نور مناسب و هوای خنک، زمینه تولید توت فرنگی، محصولات گلخانه ای، گلهایی از قبیل رز، آلسترومریا و سایر گل های شاخه بریده در استان فراهم است.
وی افزود:هم اینک یک مجتمع پرورش قارچ در شهر جونقان به مساحت ۱۲ هکتار شامل ۲۰ کارگاه تولید قارچ وجود دارد که تاکنون دو کارگاه از این مجتمع راه اندازی و فعال شده است.
هیبتیان گفت:با راه اندازی کامل کارگاه های قارچ در این مجتمع برای ۳۰۰ نفر فرصت شغلی فراهم می شود و ظرفیت اسمی هر کارگاه در سال ۴۰۰ تن قارچ است.
هیبتیان افزود: یک مجتمع گلخانه ای تولید گل شاخه بریده در بلداجی به مساحت ۱۸٫۸ هکتار با ۲۸ واحد نیز احداث شده است و آماده واگذاری به سرمایه گذاران است.
وی از متقاضیان دعوت کرد، برای ایجاد واحدهای تولیدی در این دو مجتمع گلخانه ای به شرکت شهرک های کشاورزی استان مراجعه کنند.
به گزارش ایرنا،کارشناسان هلندی پیشتر اعلام کرده بودند چهارمحال و بختیاری یکی از ظرفیت های مهم ایران در احداث گلخانه است.
۷۳۶۱/۲۰۹۷

انتهای پیام /*

[ad_2]

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.