کد خبر : 41326
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 خرداد 1397 - 12:00

ممنوعیت صادرات دام منطقی نیست

با ممنوعیت صادرات دام قطعا وضع دامداران ایرانی بهتر نمی شود.

با ممنوعیت صادرات دام قطعا وضع دامداران ایرانی بهتر نمی شود.

دبیر نظام صنفی کشاورزی طبس در واکنش به خبر ممنوعیت صادرات دام گفت: ممنوعیت صادرات دام منطقی نیست. سوال ما از معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی این است که آیا با ممنوعیت صادرات دام، وضع دامپروران ایرانی بهبود خواهد یافت؟!

مسعود رضا بندگی در گفتگو با دهقان نیوز در طبس افزود: مطمئن باشید با ممنوعیت صادرات دام قطعا وضع دامداران ایرانی بهتر نمی شود. البته ممکن است که این موضوع چند روزی جوابگو باشد ولی آیا این روش کار، راه حل است و برای دامدار ایرانی منفعت دارد؟

وی ادامه داد: با شناختی که از معاون امور دام سراغ داریم قطعا این راه حل را ایده ال نمی دانند و انتظار ما این است که معاون محترم وزیر، راههای رفته گذشته ها را تکرار نکنند.

دبیر نظام صنفی کشاورزی طبس به دهقان نیوز گفت: اگر متولیان محترم امور دام به فکر دامدار و مصرف کننده ایرانی هستند که حتما همین طور است انتظار می رود در اسرع وقت کمیته ای از کارشناسان، دامداران و تشکلهای برخواسته از بطن کشاورزان و دامداران تشکیل داده و راهکاری عملی و اجرایی برای این موضوع پیدا کرده تا وضع بحرانی دامداران بهبود یابد.

بندگی افزود: ممنوعیت صادرات دام طبعا نفع آن را دلالان می برند، همان دلالانی که همواره بیشترین سود را می برند. اگر فکری به حال این موضوع نکنید تا فصل زمستان گوشت کیلویی ۱۰۰ هزار تومان هم پیدا نخواهد شد و از سویی اندک دامدارانی هم که در عرصه تولید باقی مانده اند محکوم به تعطیلی واحد دامداری خود خواهند شد.

وی در پایان با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی و دام از متولیان امور دام کشور خواست هر چه سریعتر فکری اساسی کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.