کد خبر : 41095
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 خرداد 1397 - 9:38

مقررات بخشودگی سود تسهیلات کشاورزی اصلاح شد

مقررات بخشودگی سود تسهیلات کشاورزان در قانون بودجه کل کشور با رأی دیوان عدالت اداری اصلاح شد.

مقررات بخشودگی سود تسهیلات کشاورزان در قانون بودجه کل کشور با رأی دیوان عدالت اداری اصلاح شد.

در پی ارائه شکواییه یکی از اعضای نظام صنفی کشاورزی به دیوان عدالت اداری و پیگیری های نظام صنفی کشاورزی کشور در خصوص اصلاح بخشنامه بانک مرکزی به منظور بخشودگی سود و وجه التزام تسهیلات داده شده به کشاورزان، هیات عمومی دیوان عدالت اداری بند مرتبط با این موضوع در آیین نامه اجرایی تبصره ۳۵ و دستورالعمل اجرایی ماده ۲ آن را ابطال نمود.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی تشکل ها و نظام صنفی کشاورزی، بند(ماده) ۳ دستورالعمل اجرایی ماده ۲ آیین نامه اجرایی تبصره ۳۵ قانون برنامه بودجه سال ۹۵(تمدید اجرا در سال ۹۶ و ۹۷) اظهار می دارد که مشمولین این قانون صرفاً می توانند از بخشودگی سود و وجه التزام “یک فقره” تسهیلات بهره مند گردند؛ که رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری، پذیرش بخشودگی تسهیلات کشاورزان بدون محدودیت تعداد تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال را اعلام نمود.

بر اساس رای منتشره، هیات عمومی دیوان عدالت اداری با حضور رئیس و معاونین دیوان عدالت اداری و روسا و مستشاران و دادرسان شعب دیوان تشکیل شد و پس از بحث و بررسی با اکثریت آراء به شرح زیر رای صادر نمود:

بر اساس تبصره ۳۵ قانون اصلاح بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور، دولت ملکف به بخشش سود تسهیلات تا یک میلیارد ریال شده است. نظر به اینکه به موجب مقرره مورد شکایت، مشمولین صرفاً می توانند از بخشودگی سود یک فقره تسهیلات برخوردار شوند لذا محدود کردن بخشودگی به یک فقره تسهیلات با مفاد تبصره ۳۵ قانون فوق الذکر مغایرت دارد و با استناد به بند ۱ ماده ۱۲ و ماده ۸۸ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب ۱۳۹۲ ابطال می شود.

گفتنی است رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور در مورخ ۱۳۹۷/۲/۲۳ طی مکاتبه با وزیر جهاد کشاورزی موضوع رای صادره دیوان عدالت اداری در این خصوص را اعلام و خواسته است تا دستور مذکور به بانک کشاورزی جهت اجرای این بخشودگی ابلاغ گردد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.