کد خبر : 15662
تاریخ انتشار : پنجشنبه 31 تیر 1395 - 13:01

مقابله با دلال بازی در فرایند خرید گندم / مهندسان ناظر کشاورزی نظارت کنند

مهندسان ناظر باید تا پایان فصل برداشت محصول با حضور در مزارع به کنترل آن بیماری نظارت کافی داشته باشند.

مهندسان ناظر باید تا پایان فصل برداشت محصول با حضور در مزارع به کنترل آن بیماری نظارت کافی داشته باشند.

اقبال عباسی در جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان اردبیل گفت: اردبیل بیشترین تولید و فروش گندم مرغوب را دارد اما تعدادی افرادسودجو با وارد کردن گندم بی کیفیت به استان برای خوراک دام و طیور، کیفیت گندم تولیدی، زحمت های زارعان سخت کوش و تلاش های مدیران متولی امر را به زیرسئوال می برند.
وی افزود: کنترل بیماری فوزاریوم در مزارع گندم باید جدی گرفته شود و مهندسان ناظر باید تا پایان فصل برداشت محصول با حضور در مزارع به کنترل آن بیماری نظارت کافی داشته باشند.
سیدجمال الدین پور پیغمبر معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: از نیمه خردادماه امسال با آغاز خرید گندم تاکنون ۴۱۸ هزار تن گندم در استان خریداری شده است و پیش بینی می شود این رقم به ۵۴۸ هزار تن برسد.
وی افزود: تاکنون هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال برای خرید ۱۵۰ هزار تن گندم به گندمکاران استان پرداخت شده است.
وی اظهار کرد: فوزاریوم، بیماری شایع همه مزارع گندم است و شیوع آن با سم پاشی به موقع در مزارع استان کنترل شده است و گندم های دارای سم زیاد فوزاریوم فقط برای مصارف غیرخوراکی خرید و نگهداری می شود.
وی بیان کرد: سازمان غذا و دارو و موسسه تحقیقات گیاه پزشکی به اندازه گیری سم بکاربرده شده برای کنترل فوزاریوم در گندم ها مجازهستند و خودداری برخی از سیلوهای خارج از استان از تحویل گندم ارسالی از استان اردبیل به علت اشباع سیلوها و تمایل آنها به خرید محصولاتی با افت کمتر است.
برابر آمارهای موجود ۳۶۰ هزار هکتار از اراضی استان اردبیل به گشت گندم اختصاص یافته و تاکنون ۴۱۸ هزار تن گندم در این استان خریداری شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.