کد خبر : 52032
تاریخ انتشار : شنبه 30 شهریور 1398 - 14:08

مطالبات چایکاران به کجا رسید؟

مطالبات چایکاران تا نیمه مرداد تسویه شد.

مطالبات چایکاران تا نیمه مرداد تسویه شد.

رییس سازمان چای کشور گفت: با پرداخت ۲۴۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به چایکاران گیلان و مازندران، مطالبات آنان تا نیمه اول مرداد ماه تسویه شده است.

 حبیب جهانساز در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت: امروز شنبه ۲۵میلیارد تومان دیگر از مطالبات چایکاران شمال به حساب بانک سپه آنان واریز شده است و می‌توانند نسبت به دریافت آن اقدام کنندکه مجموع پرداختی ها  از آغاز فصل برداشت برگ سبز چای به چایکاران در شمال کشور تاکنون ۲۴۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بابت برگ سبز بوده است.

 وی با اشاره به اینکه هیچ کشاورزی تا نیمه مرداد ماه بابت قیمت  تضمینی برگ سبز چای مطالبه ندارد افزود: از این میزان، مبلغ ۱۰۵میلیارد تومان سهم دولت، و ۱۳۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هم سهم کارخانه چایسازی است که  با  این پرداختی ها در مجموع ۸۲ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد که۸۱درصد سهم کارخانه های چایسازی و ۸۳ درصد هم سهم دولت به چایکاران  بوده  است.

جهانساز سال زراعی جاری را سالی خوب و مناسب از نظر برداشت برگ سبز و دریافت مطالبات  برای چایکاران ارزیابی کرد و یادآور شد: از سال گذشته دولت در تلاش  است تا مطالبات کشاورزان چایکار را  زودتر به آنان پرداخت نماید تا بهای برگ سبز زودتر به دست کشاورز برسد و  پرداخت های  امسال از نظر زمانی در طی چند دهه اخیر بی سابقه بوده است.

نرخ خرید تضمینی برگ سبز درجه یک ۳۶ هزار ریال و برگ سبز درجه دو  ۲۲ هزار ریال در سال جاری تعیین شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.