کد خبر : 48000
تاریخ انتشار : جمعه 3 اسفند 1397 - 10:43

مصوبه امهال وام کشاورزان اجرایی نشد / نارضایتی کشاورزان از نحوه امهال وام / به داد کشاورزان برسید

قانون امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده اجرایی نشد.

عضو شورای مرکزی نظام صنفی کشاورزی با اشاره به اینکه مسئولین اعلام می کنند امهال وام کشاورزان با اعتبار ۲۰۰۰ میلیارد تومان در حال انجام است گفت: امهال وام کشاورزان خسارت دیده جزو مصوبات هیات وزیران است ولی متاسفانه تنها حدود ۱۰ درصد از بودجه مورد نیاز این طرح تامین شده است و عملا اجرای کامل این قانون برای بانکها قابل اجرا نیست.

پیمان عالمی در گفتگو با دهقان نیوز گفت: طبق دستورالعمل بانک مرکزی قرار است طرح امهال وام کشاورزان با تسهیلات زیر ۸ میلیون تومان شروع و در صورتی که اعتبار این طرح بیشتر شود سقف این تسهیلات هم افزایش پیدا کند.

دبیر کارگروه ملی امهال تسهیلات کشاورزی ادامه داد: پیش بینی ما این است که سقف امهال تسهیلات در این طرح نهایتا به ۲۰ میلیون تومان برسد ولی ما معتقدیم تسهیلات زیر ۲۰ میلیون تومان در بخش کشاورزی وجود ندارد.

عالمی افزود: تسهیلات زیر ۲۰ میلیون تومان در بخش کشاورزی اصلا در کشاورزی وارد نشده و در حاشیه هزینه شده است.

وی تاکید کرد: این میزان اعتبار که برای امهال وام کشاورزان خسارت دیده اختصاص داده اند بسیار ناچیز و غیرقابل قبول است و ما بعنوان تشکلهای کشاورزی به این موضوع اعتراض داریم. قانون امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده اجرایی نشد.

وی از مسئولین، نمایندگان مجلس و شخص وزیر جهاد کشاورزی خواست که این موضوع را مجدانه پیگیری کنند. در این خصوص انتظار ما از نمایندگان این است که با حمایت از اجرای کامل این قانون به داد کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه برسند تا بیش از این تحت فشار بانکها قرار نگیرند.

عضو شورای مرکزی نظام صنفی کشاورزی گفت: در حالی که کشاورزان خسارت دیده باید از اجرای این قانون بهره مند شوند ولی متاسفانه بانکها به مشمولین این قانون بابت پرداخت بدهی فشار می آورند و حتی آنها را تهدید به بستن حساب بانکی شان می کنند. این موضوع باعث شده تا این روزها کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی با مشکل روبرو شوند.

پیمان عالمی به دهقان نیوز گفت: در حالی که انتظار می رفت با اجرای کامل مصوبه امهال وام کشاورزان، بخشی از خسارت کشاورزان جبران شود ولی می بینیم که عملا اجرای این مصوبه با این اعتباری که تخصیص داده شده است عملا امکانپذیر نیست.

وی افزود: این روزها کشاورزان از عدم اجرای مصوبه امهال وام کشاورزان نارضایتی دارند و ما تشکلهای کشاورزی هم با جمع زیادی از کشاورزان خسارت دیده روبرو هستیم که از ما حق و حقوق خودشان را مطالبه می کنند.

عالمی گفت: در رسانه ها مرتب اعلام می شود که امهال وام کشاورزان خسارت دیده در حال اجرا است اما اینگونه نیست و با این اعتباری که اختصاص داده شده عملا اجرای این طرح شدنی نیست.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.