کد خبر : 47241
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 دی 1397 - 13:48

مصرف سموم پرخطر کاهش یافت

مصرف سموم پرخطر از ۲۴ درصد به ۸/۸ درصد رسیده است.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مصرف سموم پرخطر از ۲۴ درصد به ۸/۸ درصد رسیده است.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایلنا، محمدعلی طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در مراسم افتتاحیه ششمین سم، کود و نهادهای کشاورزی اظهار کرد: ۱۱۰ شرکت با ۸۰ غرفه در این نمایشگاه شرکت کردند که حایز اهمیت است بیشترین دغدغه وزیر جهاد کشاورزی تامین نهاده های سم و کود و خوراک دام است. خط مشی وزارتخانه استفاده از پتانسیل بخش خصوصی بوده است.

وی افزود: تشکیل ثروت و دارایی تنها از راه بخش خصوصی امکان پذیر است اولین هدف ما حفاظت محیط زیست، صیانت و بهره برداری از منابع آب، خاک و گیاه کشور است که بسترهای تولید هستند .

طهماسبی در ادامه تصریح کرد: آنچه که بخش خصوصی مشغول به آن است خوراک گیاه است که در ازای آن محصول سالم به دست مصرف کننده خواهد رسید موسسه تحقیقات خاک و آب باید تمام برندها را تایید کند لذا برندهای موجود پالایش شده است .

طهماسبی در رابطه با سموم و آفت کش ها اظهار کرد: در زمینه سموم و آفت کش ها یکی از بهترین کارهایی که انجام شده ثبت و ضبط آفت کش های مختلف بوده که کار سختی بود . سموم پرخطر از ۲۴ درصد به ۸/۸ درصد رسیده است که این به خاطر تلاش ها و اقدامات بخش خصوصی است.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با نیاز کشور به بذر هیبرید عنوان کرد: کشور در بذر هیبرید وابسته است ما به ۴۰۰ هزار هکتار بذر هیبرید نیازمندیم که بالغ بر ۶۰۰ میلیون عدد می شود اما تنها توان تولید ۲۰ میلیون عدد بذر هیبرید را داریم گلخانه ها با اقلیم هایی که دارد دائم به بذر نیازمندند که باید توسط بخش خصوصی تهیه شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.