کد خبر : 25402
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 آبان 1395 - 20:27

مشکل مالیاتی اتحادیه مرغداران را مرتفع کنید

قانون تصریح کرده درآمد فروش محصولات کشاورزی اعم از زراعی، باغی، دامی و شیلات از پرداخت مالیات معاف هستند.

مشکل مالیاتی اتحادیه مرغداران قزوین باید مرتفع شود

منوچهر حبیبی در نشست بررسی مشکلات اتحادیه مرغداران استان با اداره کل امور مالیاتی، افزود: قانون تصریح کرده درآمد فروش محصولات کشاورزی اعم از زراعی، باغی، دامی و شیلات از پرداخت مالیات معاف هستند.
وی با بیان اینکه اتحادیه مرغداران قزوین به وضع مالیات جهت فروش مرغ به شرکت پشتیبانی امور دام که با توصیه سازمان جهاد کشاورزی و در راستای تنظیم بازار صورت گرفته معترض است، ادامه داد: اداره کل امور مالیاتی مدعی است که این شکل از معامله براساس قانون مشمول پرداخت مالیات بوده در حالی که بخش نامه و دستورالعمل هایی در راستای حمایت از تولید نیز وجود دارد.
حبیبی اظهار امیدواری کرد با استعلام از وزارت جهاد کشاورزی و سازمان امور مالیاتی کشور اختلاف پیش آمده در این خصوص با نگاه حمایتی از بخش تولید مرتفع و حل و فصل شود.
سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری قزوین در ادامه با اشاره به تولید سالانه ۵۳ هزار تن گوشت مرغ در استان، افزود: مرغداری های گوشتی موجود به شرط وجود بازار و ایجاد زمینه صادرات می توانند ظرفیت تولید خود را به ۱۲۰ هزار تن افزایش دهند.
به گفته وی، افزایش ظرفیت تولید مرغ در استان نیازمند ایجاد تسهیلات لازم، رفع مشکل تولیدکنندگان مرغ و اتحادیه مرغداران، از جمله در خصوص موضوع مالیات است.
در این نشست، مصطفی پورامیدی مدیرکل امور مالیاتی استان و عظیم حجت مدیرعامل اتحادیه مرغداران قزوین مدارک و مستندهای خود را به ترتیب در خصوص مشمول مالیات بودن و نبودن فروش مرغ از سوی اتحادیه یاد شده به شرکت پشتیبانی امور دام ارائه کردند.
همچنین سید منصور حاج سیدجوادی و کوروش کشاورز معاونان بهبود تولیدات دامی و برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی قزوین خواستار حل مشکل مالیاتی پیش آمده اتحادیه مرغداران استان با هدف حمایت از تولید و بخش خصوصی شدند.
۴۳۰ واحد مرغداری گوشتی در استان قزوین به فعالیت مشغول هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.