کد خبر : 47909
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 بهمن 1397 - 13:52

مرغداران مجوزدار عضو تعاونی‌های تولیدی شوند

مرغداران مجوزدار می‌توانند عضو تعاونی‌های تولیدی شوند.

مرغداران مجوزدار می‌توانند عضو تعاونی‌های تولیدی شوند.
یک مقام مسئول در سازمان مرکزی تعاونی روستایی گفت: از این پس تمام مرغداران دارای مجوز می توانند به عضویت تعاونی ها و شبکه های تولیدی در آیند.

عبدالرضا مسلمی در گفتگو با مهر اظهارداشت: ما از مدت ها قبل، با تقاضاهای معتددی از سوی برخی مرغدارانی که دارای مجوز تولید و بهره برداری از مرغداری بودند برای عضویت در شبکه های تعاونی های مواجه بودیم اما علی رغم این تمایل، موانعی وجود داشت که این امکان فراهم نمی شد.

وی توضیح داد: یا تعدادی تولیدکننده مرغ گوشتی بودند که می خواستند عضو شرکت های تعاونی شوند اما این امکان فراهم نمی شد یا شرکت هایی بودند که می خواستند که عضو اتحادیه های بالا دستی شوند اما این فرصت به آنان داده نمی شد. ما طی جلسات متعددی که با صنعت مرغ گوشتی داشتیم و اقداماتی که طی دو الی سه ماه اخیر انجام دادیم، شرایط عضویت آنها را تسهیل کردیم.

معاون توسعه تعاونی ها، تشکل ها و نظام های بهره برداری سازمان مرکزی تعاون روستایی ادامه داد: یکی از این اقدامات به اساسنامه اتحادیه مرغداران گوشتی مربوط می شد که نشست های کارشناسی در این زمینه برگزار، برخی بندهای آن اصلاح و تبصره هایی نیز بر آن افزوده شد بنابراین تلاش کردیم عضویت همه شرکت ها و تولیدکننده ها را در شبکه مرغداران گوشتی تسهیل کنیم.

مسلمی با بیان اینکه موضوع بعدی مباحث مدیریتی شبکه تعاونی ها بود که از طریق جلسات مکرر با اتحادیه مرکزی و نیز مسئولان استانها پیگیری شد، ادامه داد: ما معتقدیم مرغدارانی که مجوز دارند و قانونی تولید می کنند نباید برای عضویت در شبکه پشت در اتحادیه بمانند. آنان باید بتوانند عضو شوند و برای ادامه تولید احساس پشتیبانی و حمایت داشته باشند.

وی اضافه کرد: نکته آخر هم اینکه اعلام کردیم در جاهایی که شرکت ها برای عضوگیری جدید با محدودیت تقویم دارایی مواجه هستند یعنی باید دارایی را تجدید ارزیابی کنند تا قیمت روز سهام مشخص شود. همکاران ما در سازمان تعاون روستایی زودتر تقویم دارایی را ارزیابی کنند تا قیمت روز سهام شرکت ها و اتحادیه ها تعیین شود و افرادی که داوطلب عضویت هستند بتوانند سهام مورد نظرشان را خریداری کنند.

مسلمی گفت: حتی برای واگذاری سهام نیز پیش بینی کردیم که تسهیلاتی، تخفیفاتی یا تقسیط انجام گیرد که عضویت به صورت آسان انجام شود تا همه تولیدکنندگان قانونی بتوانند با انسجام کامل در یک شبکه قانونی فعالیت کنند.

وی افزود: محدود مواردی هم وجود دارد که ما شرکت نداریم اما تعداد قابل قبولی داوطلب برای تشکیل تعاونی وجود دارد در آن بخش هم تعاونی مورد نظر ایجاد می شود.

مسلمی با بیان اینکه اگرچه ۷۵ تا ۷۸ درصد مرغداران دارای مجوز و پروانه بهره برداری تحت پوشش تعاونی مرتبط با سازمان تعاون روستایی قرار دارند، تصریح کرد: اما همه فعالان صنعت مرغ گوشتی می توانند از خدمات و حمایت های شبکه، از جمله تامین نهاده ها، بهره مند شوند.

وی گفت: در همین زمینه مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی نیز اعلام کرده حدود ۹۸ درصد مرغدارانی که به صورت قانونی فعالیت می کنند زیر چتر حمایتی تعاونی ها و اتحادیه های مرغداران گوشتی هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.