کد خبر : 48527
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 اسفند 1397 - 11:04

مراکز علمی به کمک مدیریت خشکسالی بیایند

با توجه به شرایط اقلیمی خشک و نیمه خشک کشور باید به میزان آب مصرفی محصولات و عملکرد آنها توجه کافی داشت.

با توجه به شرایط اقلیمی خشک و نیمه خشک کشور باید به میزان آب مصرفی محصولات و عملکرد آنها توجه کافی داشت.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: مراکز علمی به کمک مدیریت خشکسالی بیایند.

مراد سپهوند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی خشک و نیمه خشک کشور باید به میزان آب مصرفی محصولات و عملکرد آنها توجه کافی داشت.

وی اضافه کرد: با بهره‌وری اقتصادی آب می‌توان از این ماده حیاتی بهره کافی را برد و در ادامه درآمد زارعین نیز افزایش یابد.

سپهوند بیان کرد: کمبود آب در کشور و بروز خشکسالی‌ها را باید به عنوان سرآغاز شروع یک کار کلان برای مدیریت صحیح آب مدنظر قرار داد.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: خشکسالی در کشور ما، نحوه مواجهه و کنار آمدن با آن، هنوز نظام‌مند و برنامه‌ریزی شده نیست.

وی ادامه داد: علیرغم خسارات اقتصادی خشکسالی و عواقب ناگوار اجتماعی آن در کشور، خطوط کلی مدیریت کاهش اثرات آن به خوبی ترسیم نشده است.

سپهوند افزود: همچنین بخش‌های سیستم اجرایی کشور همچنان از نبود یک مشی اساسی برای به حداقل رساندن خسارات خشکسالی رنج می‌برند.

عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی بیان کرد: وظیفه ذاتی مراکز دانشگاهی و پژوهشی این است که با شناخت ابعاد مختلف خشکسالی و ارائه برنامه‌های علمی و کارشناسی شده، بخش‌های اجرایی مدیریت خشکسالی و قشرهای مختلف مردم را که درگیر پدیده هستند، یاری کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.