کد خبر : 44089
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 شهریور 1397 - 22:22

مدیرعاملی که توسعه نیشکر را به سراشیبی سقوط هدایت کرد / انتصاب بانوی دهه شصتی مجرد بعنوان مشاور عالی مدیرعامل در امور اجتماعی

توسعه نیشکر یکی از مهمترین هلدینگ های کشاورزی کشور می باشد.

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ایران بعنوان تامین کننده حدود نیمی از شکر تولیدی کشور یکی از مهمترین هلدینگ های کشاورزی کشور می باشد که در تامین امنیت غذایی کشور نقش بسزایی داشته و دارد.

مدیران این شرکت در طول تاریخ همیشه از ژنرال های عرصه مدیریتی کشور انتخاب و منصوب می شدند. در دوره دوم وزارت حجتی بر وزارت جهاد کشاورزی، این وزارت تصمیم گرفت یک بومی خوزستانی(ظاهرا با معرفی طیف عرب حزب اتحاد ملت خوزستان) را بعنوان مدیرعامل منصوب نماید. از آنجا که ۸۰ درصد سهام این شرکت متعلق به وزارت اقتصاد(بانک ملی ۴۰ درصد و بانک صادرات ۴۰ درصد) می باشد، استیضاح سال قبل حجتی این فرصت را داد که از وزیر وقت اقتصاد خواسته شود که جهت حمایت نمایندگان خوزستان از حجتی با انتصاب گزینه بومی وزارت جهاد کشاورزی موافقت کند و بدین ترتیب این اتفاق افتاد و مدیریت بزرگترین هلدینگ تولید شکر و صنایع جانبی آن در کشور به یک کارشناس جوان سپرده شد که هیچگونه سابقه مدیریتی در کارنامه خود نداشته(وی کارشناس مرکز تحقیقات نیشکر و ظاهرا مدتی نیز مدیر به نژادی همان موسسه که یکی از زیرمجموعه های علمی شرکت توسعه نیشکر است بوده) است. این انتصاب موجی از انتقادات را در درون و بیرون این مجموعه عظیم بوجود آورد و صاحبنظران نسبت به سقوط شرکت توسعه نیشکر هشدار دادند هشداری که ظاهرا واقعی بود و اخیرا برخی از مسئولین شرکت صحبت از خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی شرکت نیشکر کرده اند و در این بین مدیرعاملی که می باید بعنوان مدیر ارشد، بحران را مهار می کرد اکثر ۶ ماه گذشته را در تهران و در راهروهای مجلس برای تبدیل حکم خود از سرپرستی به مدیرعاملی گذراند تا کابوس سقوط به ورطه نابودی نیشکر را در بر گیرد اما در مهمترین اقدام جدید سرپرست محترم انتصاب چند جوان به سمت های مختلف در این شرکت بحران زده است که البته مهمترین آنها که باعث حاشیه ها و سر و صداهای فراوان نیز شد انتصاب یک بانوی جوان دهه شصتی مجرد خارج از سیستم نیشکر بدون کوچکترین سابقه و شناخت سیاسی و اجتماعی از وی بعنوان مشاور عالی مدیرعامل در امور اجتماعی است. در حالیکه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با بحران های عظیم اجتماعی(بدلیل حجم عظیم آب برداشتی از کارون در مقابل ممنوعیت برداشت آب از سوی کشاورزان، سوزاندن نیستان ها جهت برداشت و آلودگی شدید هوا و نارضایتی شدید مردم، مشکلات زیست محیطی ایجاد شده بدلیل زهاب های نیشکر) روبروست و بخش عمده ای از کشاورزان، تشکلهای کشاورزی، روحانیون و فعالین زیست محیطی از این شرکت نارضایتی اجتماعی دارند انتظار می رفت وی فردی که جزو رجال نامدار اجتماعی و مورد وثوق را به این سمت منصوب کند.

امروز کارشناسان می پرسند که این بانوی جوان چه سوابق، توانمندی و یا دانش و تجربه ای دارد که در این دریای طوفانی بحران های اجتماعی نیشکر، مدیرعامل و هلدینگ را از آن بهره مند کند.

قطعا اتفاق شومی در دولت روحانی در حال وقوع است و آن واگذاری مسئولیت شرکت های اقتصادی پول ساز و کارگر پذیر به مدیران مورد حمایت رجال سیاسی و نمایندگان است که قطعا بخش عمده ای از آنها بعلت سوءمدیریت سقوط خواهند کرد و بزودی سربار مشکلات سیاسی و اجتماعی دولت و نظام خواهند شد. تا دیر نشده بزرگان تدبیری بیاندیشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.