کد خبر : 20014
تاریخ انتشار : جمعه 19 شهریور 1395 - 16:58

محصول انگور نیازمند برندسازی است

ملایر در زمینه انگور و مبل و منبت باید به عنوان شهر جهانی معرفی شود

دهقان نیوز:
[ad_1]

محمد کاظمی در چهارمین جشنواره ملی خوشه برتر انگور در پارک سیفیه ملایر افزود: هر منطقه، شهر و استانی تولیداتی دارد که این تولیدها به طور یقین زمینه برند سازی را در کشور دارند.
وی اظهار کرد: شهرستان ملایر نیز مبل ، منبت و انگور آن معروف است و همواره با این دو محصول مهم و راهبردی در هر نقطه ای از کشور معرفی می شویم.
وی با بیان اینکه ملایر در زمینه انگور و مبل و منبت باید به عنوان شهر جهانی معرفی شود افزود: این آمادگی وجود دارد که در زمینه صادرات محصول کشمش و صنایع تبدیلی این محصول زمینه های لازم فراهم شود.
کاظمی با بیان اینکه در زمینه تاکداری و باغداری به طور جد آموزش نیاز است گفت: این آموزش ها باید تقویت شود تا این خوشنامی محصول انگور ملایر را به ویژه در زمینه صادرات دچار مشکل نکند.
وی بیان کرد: در حال حاضر به دلیل وجود مشکل در زمینه فرآوری این محصول، بازارهای اروپا را از دست داده ایم که امیدواریم با تلاش برای رفع این مشکل، بتوانیم بازار اروپا را مانند آسیا بدست آوریم.
معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان نیز گفت: هم اکنون در سطح دنیا هفت میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار انگور با حدود ۱۰ تن در هکتار و ۷۷ میلیون تن تولید انگور کشت می شود، در حالیکه در ایران ۲۹۰ هزار هکتار با سه میلیون و ۵۰ هزار تن تولید و ۱۱ تن در هکتار تولید زیر کشت است.
حجت الله شهبازی افزود: در استان همدان ۲۱ هزار هکتار با تولید ۳۹۸ هزار تن زیر کشت است که در ملایر با تولید امسال حدود ۲۵۰ هزار تن رکورد بی سابقه ای ثبت شده است.
وی اظهار کرد: استان همدان ۷٫۲ درصد از باغ های انگور کشور و ۱۲٫۳ درصد تولید را با متوسط عملکرد ۱۸٫۶ تن دارد که متوسط تولید در هر هکتار در ملایر ۲۲٫۵ تن است.
وی تاکید کرد: با توجه به نزدیک بودن زمان خشک شدن انگور، باید با جدا کردن انگور از خاک و زمین و حمل آن با سبد، کیفیت و کمیت کشمش را ارتقا دهیم.
شهبازی افزود: در تمام زمانی که تحریم های ظالمانه علیه ایران را داشتیم، صادرات کشمش ملایر جزو معدود صادراتی بود که در کشور انجام می شد و این موجب افتخار است.
به گزارش ایرنا وی خواستار نزدیک کردن متوسط تولید انگور به رکورد آن به عنوان یکی از دستاوردهای مهم این جشنواره عنوان کرد و گفت: نیاز است علاوه بر برترین باغداران معرفی شده در این جشنواره، در طول سال نیز ارتباطی بین بقیه باغداران برقرار شود.
چهارمین جشنواره ملی خوشه برتر انگور روز پنجشنبه به همت شرکت تعاونی پیمان گستر و مجری طرح باغدار نمونه در ملایر و با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان همدان و ملایر، شهرداری و شورای اسلامی شهر ملایر و سایر نهادهای خصوصی و دولتی این شهرستان با حضور ۳۵۰ باغدار و کشاورز از چهار استان قزوین، زنجان، مرکزی و همدان در پارک سیفیه ملایر برگزار شد.
بیش از ۱۰ هزار هکتار از باغ های شهرستان ملایر زیر کشت انگور است که با تولید سالیانه ۲۵۰ هزار تن رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر در ۷۵ کیلومتری شهر همدان واقع شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.