کد خبر : 37796
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 بهمن 1396 - 22:45

مجوز شهرک گلخانه ای یک روزه صادر می شود

روند صدور مجوز شهرک های گلخانه ای تسهیل یافت و یک روزه شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی گفت: به منظور توسعه گلخانه های کشور روند صدور مجوز شهرک های گلخانه ای تسهیل یافت و یک روزه شد.

به گزارش دهقان نیوز، علی اشرف منصوری با اشاره به شرایط خشکسالی کشور، اظهار داشت: ایجاد و توسعه شهرک های گلخانه ای می تواند در بهروری آب و خاک نقش اساسی ایفا کند و باید به این سمت و سو حرکت کنیم.
وی افزود: توسعه شهرک های کشاورزی می تواند در افزایش تولید، ایجاد اشتغال و افزایش صادرات غیرنفتی اثرگذار باشد و لازم است با روحیه جهادی و تلاش مضاعف، روند ایجاد شهرک های گلخانه ای در کشور با شتاب بیشتری توسعه یابد.
منصوری بر مستندسازی شهرک های کشاورزی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر، ۱۱۵ شهرک در اختیار داریم اما ۶ مورد آن مستندسازی شده و مالکیت آنها در اختیار شرکت قرار گرفته که باید به این موضوع سرعت بخشید.
مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی اضافه کرد: در جذب سرمایه گذاری تلاش مضاعف و با رعایت قوانین و مقررات فرایند امور را تسهیل کنید.
به گزارش ایرنا، پیش از این صدور مجوزهای گلخانه ای بروکراسی اداری را طی می کرد و زمان بر بود اما با اجرای سیاست وزارت جهاد کشاورزی در راستای توسعه گلخانه های کشور این روند تغییر یافته است.
طبق آمارهای منتشر شده، سطح گلخانه های کشور حدود ۱۱ هزار هکتار است که تا افق ۱۴۰۴ پیش بینی می شود این میزان به ۴٨ هزار هکتار برسد.
براساس برنامه های اقتصاد مقاومتی توسعه گلخانه های کشور در دستور کار قرار دارد که این امر در کاهش مصرف آب و افزایش چند برابری تولیدات کشاورزی موثر است، همچنین طبق اولویت وزارت جهاد کشاورزی قرار است بخش عمده تولیدات سبزی و صیفی کشور به فضای گلخانه ای منتقل شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.