کد خبر : 11308
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 خرداد 1395 - 19:18

مجتمع های گلخانه ای به سرمایه گذاران واگذار می شود / مهندسین کشاورزی در اولویت

دهقان نیوز / واگذاری این مجتمع‌ها فرصت خوبی برای دانش آموختگان کشاورزی جویای کار است.

دهقان نیوز / واگذاری این مجتمع‌ها فرصت خوبی برای دانش آموختگان کشاورزی جویای کار است.

سیدخلیل هاشمی در بازدید از مجتمع گلخانه ای شهرستان با اشاره به کمبود منابع آبی و لزوم استفاده بهینه از آب در بخش کشاورزی، افزود: این امر در راستای سیاست های وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی استان، مبنی بر افزایش تولید در واحد سطح، کاهش مصرف آب و اشتغال دانش آموختگان بخش کشاورزی، به متقاضیان سرمایه گذاری حقیقی و حقوقی واگذار می شود.
وی گفت: با توجه به چالش بحران آب در منطقه، باید تولید محصولات گلخانه ای در اولویت مسئولان و کشاورزان قرار گیرد.
وی یادآور شد: تشکیل و ساماندهی شرکت های کشاورزی، مکان یابی، استعداد سنجی، انجام مطالعات و اختصاص اعتبارهای استانی برای ایجاد و تکمیل زیرساخت های کشاورزی و واگذاری مجتمع های گلخانه ای تکمیل شده به متقاضیان سرمایه گذاری از جمله برنامه های شرکت شهرک های کشاورزی آذربایجان شرقی است.
مدیر شرکت شهرک های کشاورزی آذربایجان شرقی اظهار داشت: پیشرفت فیزیکی مجتمع گلخانه‌ای عجب شیر ۱۰۰ درصد و در مرحله اول اولویت واگذاری این مجتمع به دانش آموختگان بخش کشاورزی و کشاورزان این شهرستان بوده و اگر این امر بدلیل نبود توان مالی متقاضیان محقق نشود، قطعات این مجتمع به متقاضیان سرمایه گذار واگذار می شود.
هاشمی تعداد کل قطعات زیرسازی و آماده‌سازی شده ۵۵ واحد و هر یک به مساحت پنج هزار مترمربع است، ادامه داد: تسهیلات لازم نیز در این زمینه به متقاضیان داده می شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۶۰ میلیارد ریال برای ساخت مجتمع گلخانه ای هزینه شده است، گفت: با بهره برداری از این شهرک علاوه بر تولید انواع سبزی، میوه، گوجه فرنگی، خیار و گل های زینتی، برای ۴۵۰ نفر شغل ایجاد می شود.
سرپرست فرمانداری نیز در این آیین خواستار سرعت دهی در اختصاص اعتبار برای تکمیل مجتمع گلخانه ای این شهرستان شد و گفت: در واگذاری قطعات مجتمع گلخانه ای باید توجه جدی شود تا این قطعات به افراد کننده کار واگذار شود.
سیدشمس الدین مراثی با بیان اینکه عملیات احداث این شهرک از شش سال پیش شروع شده است، افزود: با توجه به کمبود منابع آب در این شهرستان و با هدف صرفه جویی در مصرف این منابع و اعمال مدیریت بهینه بر تولید بخش کشاورزی، باید اجرای طرح هایی با نیاز منابع آبی کمتر در اولویت بخش کشاورزی قرار گیرد.
وی اظهار کرد: تولید مناسب محصولات گلخانه ای مورد نیاز با مشخصات مطلوب و به مقدار مناسب، شاخص های اقتصادی و صنعت کشاورزی را در این شهرستان به نحو مطلوبی افزایش می دهد.
سرپرست فرمانداری عجب شیر یادآور شد: با نگاهی به وضعیت خشکسالی و سرمازدگی محصولات کشاورزان این شهرستان در سال های اخیر، استفاده بهینه از منابع آب و خاک، ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان، افزایش درآمد در واحد سطح، تنوع کشت، کنترل آفات و بیماری ها و سایر عوامل مانند طوفان، باران و خشکسالی، گسترش کشت گلخانه ای باید مورد تأکید قرار گیرد.
مراثی خواستار اولویت قرار دادن دانش آموختگان در رشته کشاورزی این شهرستان برای جذب در مجتمع گلخانه ای توسط سرمایه گذاران با نظارت جهاد کشاورزی شد و افزود: واگذاری این مجتمع‌ها فرصت خوبی برای دانش آموختگان کشاورزی جویای کار است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.