کد خبر : 26045
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 آذر 1395 - 21:34

قیمت هر کیلو مرغ ۶۸۵۰ تومان / قیمت مرغ کاهش یافت

قیمت هر کیلوگرم مرغ امروز اول آذرماه در مقایسه با ابتدای آبان ماه یک هزارو ۵۰۰ ریال و در مقایسه با آغاز مهرماه دو هزار و ۵۰ ریال کاهش داشته است.

قیمت هر کیلوگرم مرغ امروز اول آذرماه در مقایسه با ابتدای آبان ماه یک هزار و ۵۰۰ ریال و در مقایسه با آغاز مهرماه دو هزار و ۵۰ ریال کاهش داشته است.

قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ ۶۸ هزار و ۵۰۰ ریال است/ ۱۵۰۰ریال کاهش

به گزارش دهقان نیوز و به نقل از ایرنا، ابتدای آبان ماه نرخ هر کیلوگرم مرغ زنده ۴۵ هزار ریال، محصول کشتارگاه ۶۲ هزار و ۵۰۰، خرید از واحدهای صنفی و عمده فروشی ۶۴هزار ریال و خرده فروشی های سطح شهر ۷۰ هزارریال بود.
در آغازین روزهای مهرماه گذشته قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده ۴۷ هزار ریال، واحدهای صنفی ۶۳ هزار ریال و خرده فروشی ۷۱ هزار ریال به ثبت رسید.
آمارها نشان می دهد قیمت هر کیلوگرم مرغ امروز اول آذرماه در مقایسه با ابتدای آبان ماه یک هزارو ۵۰۰ ریال و در مقایسه با آغاز مهرماه دو هزار و ۵۰ ریال کاهش داشته است.
البته قیمت مرغ در خرده فروشی های سطح شهر اندکی تفاوت دارد و ممکن است با قیمت های بالاتری عرضه شود.
براساس بررسی کارشناسی وزارت جهادکشاورزی، قیمت واقعی هر کیلوگرم گوشت مرغ برای مصرف کنندگان ۷۰ هزار تا ۷۵ هزار ریال است و عرضه این محصول در محدوده قیمت بیش از آن، نوعی بی انصافی در حق مصرف کنندگان به شمار می رود.
سالیانه بیش از دو میلیون و ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در ۲۰ هزار واحد مرغداری گوشتی دارای پروانه در کشور تولید می شود.
شرکت پشتیبانی امور دام هر ساله بخشی از مرغ تولید شده را به منظور تنظیم بازار می خرد و ذخیره می کند تا در صورت نیاز به بازار عرضه شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.