کد خبر : 58909
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 فروردین 1402 - 7:09

قیمت خرید تضمینی گندم افزایش می‌یابد‌ + جزییات

قیمت خرید تضمینی گندم افزایش می‌یابد‌ + جزییات
قیمت خرید تضمینی گندم که در نیمه سال گذشته کیلویی 13 هزار تومان تعیین شده بود، به زودی افزایش خواهد یافت.

قیمت خرید تضمینی گندم که در نیمه سال گذشته کیلویی ۱۳ هزار تومان تعیین شده بود، به زودی افزایش خواهد یافت.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از فارس، شنیده‌ها حاکی است که در روزهای آینده، قیمت جدید خرید تضمینی گندم در سال جاری اعلام خواهد شد.

طبق گفته یکی از منابع آگاه در وزارت جهاد کشاورزی، این عدد حدود ۱۶ هزار تومان در هر کیلو خواهد بود؛ دولت به این نتیجه رسیده است که درباره قیمت ۱۳ هزار تومان با توجه به افزایش هزینه کشاورزان و امکان قاچاق و هدر رفت این محصول استراتژیک در بخش های دیگر، در قیمت این محصول بازنگری کند.

در صورتی که دولت قیمت کیلویی ۱۶ هزار تومان را بری خرید تضمینی گندم اعلام کند، نسبت به قیمتی که پیش از این اوایل مهر اعلام شده بود حدود ۳ هزار تومان در هر کیلو افزایش خواهد داشت و این کشاورز را ترغیب می‌کند محصول خود را به جای سپردن به دست دلالان(که احتمالا به جای مصرف داخلی از کشورهای همسایه سر در می آورند)‌ به سیلوهای دولتی سرازیر کند.

بنابراین گزارش در حال حاضر وقتی که ‌دلالان دست به نقد در حوزه خرید گندم وجود دارند و گندم را با قیمت‌های گرانتر از نرخ دولتی، از کشاورز خریداری می‌کنند، بسیاری از کشاورزان ترجیح می دهند گندم خود را به جای دولت، به آنها بفروشند و نتیجه این می شود که بخش زیادی از گندم تولیدی نصیب دلالان شده و از چرخه مصرف داخلی خارج می شود.

سال گذشته با وجود تولید ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم در کشور، کشاورزان فقط ۷٫۵ میلیون تن آن ‌به دولت فروختند؛ مسئولان وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی کرده‌اند که امسال کشاورزان یک میلیون تن بیشتر از سال گذشته به دولت می‌فروشند اما کشاورزان می‌گویند اگر دولت نرخ خرید گندم را افزایش ندهد، مجبور نیستند به قیمت پایین‌تر بفروشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 61 در انتظار بررسی : 58 انتشار یافته : 3
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حسن چهارشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

بخوره به کله تون این افزایش … مطمعن باشید دام بخوره به صرفه تره.. ریش و قیچی دستتونه دارید به کشاورز زور میگید و مالش مفت می‌خرید ولی خدا بزرگه …

بخشی پنجشنبه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۲

قیمت تضمینی گندم خیلی پایین است و اصلا برای کشاورز بصرفه نیست

بخشی پنجشنبه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۴

از سال بعد دیگه گندم نمیکاریم .اینهمه خرج کنیم تهش هیچی نباشه و فقط دولت سود کنه