کد خبر : 45722
تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 آذر 1397 - 21:56

قیمت جهانی تراکتور به شدت افزایش می‌یابد

قیمت انواع تراکتورهای کشاورزی در جهان به شدت افزایش خواهد یافت.

قیمت جهانی تراکتور به شدت افزایش می‌یابد.

کارشناسان به کشاورزان هشدار می‌دهند قیمت تراکتورهای کشاورزی در فاصله سالهای ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۵ به شدت افزایش می‌یابد.

به گزارش فارس، بر اساس پیش‌بینی‌ کارشناسان قیمت انواع تراکتورهای کشاورزی در جهان در فاصله سالهای ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۵ یعنی از امسال تا ۷ سال دیگر به شدت افزایش خواهدیافت.

بر اساس مطالعات کارشناسان که در نشریه «دیجیتال ژورنال» منتشر شده است، دلیل این افزایش گرایش کشاورزان به استفاده بیشتر از نوع جدیدی از کشاورزی به نام «کشاورزی ترکیبی» است که در سالهای آینده گسترش بیشتری خواهد داشت.

«کشاورزی ترکیبی» که در ایران به «کشاورزی حفاظتی» مرسوم است چند سالی است وزارت جهاد کشاورزی روی آن کار می‌کند، یعنی پشت تراکتور چندین ادوات کشاورزی وصل می‌شود و به جای اینکه تراکتور چندین بار در زمین کار کند تنها با یک بار کار کردن چندین کار را انجام می‌دهد.

وزارت جهاد کشاورزی می‌گوید چنین کاری باعث جلوگیری از فرسایش خاک و کاهش مصرف انرژی می‌شود.

در جهان هم چنین اقدامی از سالها پیش انجام می‌شده اما به گفته کارشناسان در آینده گسترش بیشتری خواهد داشت و باعث می‌شود که استفاده کشاورزان از تراکتورها و ادوات کشاورزی پیشرفته بیشتر شود و صنایع مجبور می‌شوند تراکتورهای به روزتر و کارآمدتری را بسازند که در اینصورت قیمت آنها هم زیاد خواهد شد.

ایران نیاز جدی به تولید و مونتاژ تراکتورهای پیشرفته دارد و طی سالهای گذشته صنعت تراکتورسازی ما در ایران از رشد بطئی برخوردار بوده و نیاز جوانان امروزی را در حوزه کشاورزی برآورده نمی‌کند. ضمن اینکه این تراکتورها جوان پسند نیستند و کار با آنها در مقایسه با تراکتورهای کشورهای پیشرفته بسیار سخت تر است.

در حال حاضر شرکت تراکتورسازی ایران که کارخانه آن در تبریز است و در سال ۱۳۴۷ به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس شد

شرکت تراکتورسازی ایران تولید خود را با مونتاژ تراکتورهای رومانی u650 وu651 از سال ۱۳۴۸ آغاز کرده است، در سال ۱۳۵۴ اولین تراکتورهای MF در چهار نوع MF135 با قدرت ۴۵ اسب بخار، MF165 با قدرت ۶۲ اسب بخار، MF185 با قدرت ۷۲ اسب بخار و MF295 با قدرت ۹۲ اسب بخار به بازار عرضه شد.
از سال ۱۳۵۶ تراکتورهای سبک MF285 جایگزین تراکتورهای رومانی شد. بین سالهای ۱۳۶۶ و ۱۳۷۱ شرکت های آهنگری، موتورسازان، ریخته گری، خدمات صنعتی و ماشین الات صنعتی با هدف بهره برداری از منبع و امکانات شرکت، استفاده از ظرفیت های مازاد شرکت، منعطف و چابک نمودن شرکت مادر، عدم تمرکز و توجه به توسعه محصولات و توسعه تولیدات جانبی از شرکت مادر جدا شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.