کد خبر : 494
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 آبان 1394 - 16:59

قیمت تمام شده گندم اعلام شد

قیمت تمام شده گندم اعلام شد

دهقان نیوز / دولت در سالجاری گندم را به قیمت هر کیلوگرم ۱۱۵۵ تومان از کشاورزان خریداری کرد.

دهقان نیوز / دولت در سالجاری گندم را به قیمت هر کیلوگرم ۱۱۵۵ تومان از کشاورزان خریداری کرد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: ۱۵۰ میلیارد ریال مانده مطالبات گندم‌کاران از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران تأمین شد تا به حساب کشاورزان واریز شود.

به گزارش دهقان نیوز، علی قنبری گفت: مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال مانده مطالبات گندمکاران از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران تامین شد تا به حساب کشاورزان واریز شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اظهار داشت: بیش از ۹۴هزار میلیارد ریال برای برای خرید ۸ میلیون و ۸۰ هزار تن گندم در سالجاری به کشاورزان پرداخت شد. با خرید این مقدار گندم و پرداخت کامل بهای آن به گندمکاران، فصل خرید تضمینی سال ۱۳۹۴ به پایان رسید.

وی با اشاره به خرید ۸ میلیون و ۸۰ هزار تن گندم اعلام کرد: ۱۰۲۲ مرکز خرید مستقر در سراسر کشور در سال جاری توانستند، با تحویل گرفتن بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار محموله گندم از کشاورزان، فصل خرید تضمینی گندم داخلی را با موفقیت به پایان برسانند.

قنبری افزود: رقم پرداختی به کشاورزان مبلغ ۹۴ هزار و ۶۰ میلیارد ریال بوده است.

وی با بیان اینکه امسال حدود ۴۰۰ هزار تن گندم دوروم نیز خریداری شده است، عنوان کرد: با توجه به مزیت نسبی صادرات گندم دوروم، شرکت بازرگانی دولتی ایران برنامه صادرات ۴۰۰ هزار تن از این محصول را در دستور کار قرار داده است.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران تصریح کرد: امسال علیرغم کاهش بارش‌ها، با ایجاد انگیزه و حمایت از کشاورزان، حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندم بیشتر از سال گذشته در کشور خریداری شد، تا با وجود ذخایر استراتژیک این کالا، نیازی به واردات گندم برای تامین آرد مورد نیاز واحدهای خبازی نداشته باشیم.

 قنبری با اشاره به برنامه‌ی دولت تدبیر و امید برای حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان تاکید کرد: دولت در سالجاری گندم را به قیمت هر کیلوگرم ۱۱۵۵ تومان از کشاورزان خریداری کرد که با هزینه های جانبی قیمت تمام شده آن به ۱۲۵۰۰ ریال می رسد، ولی با قیمت ۶۶۵ تومان به خبازان می دهد تا نان مصرفی مردم با قیمت پایین تری تامین شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.